Avatar billede blacks Mester
08. august 2019 - 15:27 Der er 5 kommentarer

Windows SBS version 11 server der ikke kan tilgåes

Hej,

har en SBS server som vises fint under netværk, og jeg kan tilgå den via fjernskrivebord, men de drev der er mappet kan ikke tilgåes fra min bærbare pc, kan godt fra en stationær, jeg får følgende fejl: Computeren er tilsyneladende konfigureret korrekt, men enheden eller ressourcen (XXXXXSERVER) svarer ikke.

En der kan hjælpe her?
Avatar billede blacks Mester
08. august 2019 - 15:58 #1
PS. har nu testet på flere bærbare pcer og de kan alle tilgå serveren, det er kun den ene hvor selvfølgelig alt vigtigt ligger, der ikke kan se/tilgå server.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2019 - 16:50 #2
jeg tror at den sender login+password ud forkert, i den blå luft, og at serveren timer ud, ikke svarer.

prøv at finde ud af hvad forskellen er på den bærbar der ikke kan, og den der kan.
eller back alle data up, og installer den forfra. det kan være en eller flere services der ikke kører. check hvad services der kører, og hvis noget er stoppet, så find ud af om den service bør køre.
Avatar billede martens Guru
09. august 2019 - 09:38 #3
Har du prøvet at disable din firewall på din bærbare PC og forsøge at tilgå serveren.

Det kan nemt være File and Printer Sharing (SMB-Out), der driller, når der skal tilgåes shares.

Hvordan mapper du dine drev ?  via scripts eller ?

Er tiden + dato korrekt på den bærbare ? - ofte et issue, når der skal connectes mellem maskiner...
Avatar billede blacks Mester
09. august 2019 - 10:41 #4
Tid og dato er korrekt, jeg har mappet via tilknyt netværksdrev i stifinder. Men tror måske det er netkortet, da jeg har sat en USB netværksadapter i den drillende ThinkPad, også kommer mine mistede driv med det samme, det der bare spuker lidt er hvorfor kan den tilgå internettet, og det kun er min server der ikke kan se?
Avatar billede martens Guru
09. august 2019 - 11:01 #5
Hvad min din DNS på dit netkort ?

men prøv at åbne en kommadoprompt og taste dette

netsh winsock reset + [ENTER]
derefter
netsh int ip reset + [ENTER]
Genstart