Avatar billede 1Dorte Guru
09. august 2019 - 10:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tillad opkald fra udvalgt kontakt - tiltrods for lydløs

Hej
Jeg vil ofte gerne have min telefon på lydløs, men jeg vil samtidigt gerne, at hvis min sønner ringer, så kan jeg høre min telefon. Det vil være rigtigt godt, hvis de fx skal ringe fx 2 gange, før opkaldet går igennem.

Er der en måde at gøre det på?

Jeg vil helst ikke bruge "forstyr ikke", da jeg simpelhen ikke får det slået fra og til.
Jeg har forsøgt med appen "Ring Thru", men det virker ikke.

Mvh Dorte
Avatar billede Slater Ekspert
09. august 2019 - 10:15 #1
Du er nok lige nødt til at fortælle os hvad det er for en telefon og styresystem (iOS/Android?) og version.
Avatar billede hkprofil Forsker
09. august 2019 - 10:25 #2
Jeg har en iPhone 7+ og gør det du efterlyser :-) Jeg går ind i kontakter og finder min søn/datter og trykker rediger. Under Ringetone og SMS-tone vælger jeg at aktivere "Tilsidesæt i nødstilfælde". Så når jeg ikke vil forstyrres til natten, sætter jeg mobilen på "nat" ikon som måne og lyden helt fra. Håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. august 2019 - 10:36 #3
#2 - Android - Huawei Honor 7 lite (NEM-L21)

#3 - den mulighed har jeg ikke - men jeg kan "tilføj til sortliste" og "alle opkald til telefonsv."
Avatar billede Slater Ekspert
09. august 2019 - 10:41 #4
Det er klart, du vil ikke få noget ud af et svar til iPhone når du har en Android-telefon, hvilket var derfor vi skulle vide det.

Okay, en Honor 7 Lite kommer som standard med Android 6, men det er jo noget gammelt noget - har du opdateret det siden? Hvilken version er der nu? Du kan typisk set det i settings -> about phone, eller tilsvarende på dansk.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. august 2019 - 10:52 #5
Min telefon kører med Android 6.0.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2019 - 11:04 #6
i android 8 (ved ikke om det er i 6) indstillinger/lyde og vibration/forstyr ikke. Der kan man vælge aktiver som planlagt - dvs lydløs om natten - og nedenunder er Tillad undtagelser, som skal være Brugerdef., hvor du kan have 'opkald fra' og vælge 'kun favoritkontakter' og så lade dine børn være favoritter i dine kontakter.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. august 2019 - 11:58 #7
Jeg er ikke så begejstret for "Forstyr ikke". Mit behov for "lydløs" er meget variende dag for dag.
mvh. Dorte
Avatar billede puren Ekspert
09. august 2019 - 13:28 #8
en app der kan lige lidt mere end std. udgaven af forstyrre ikke

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cabooze.buzzoff2
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2019 - 15:11 #9
#8 - den dør lidt på "Kræver Android 8.0 eller nyere"
Avatar billede 1Dorte Guru
21. februar 2020 - 23:11 #10
Jeg fik aldrig løst problemet. Jeg lever fint med det.