Avatar billede blacks Mester
29. august 2019 - 10:47 Der er 5 kommentarer

Small Buisnes Server 11 pc kan ikke set netværket

Hej,

Har en SBS11 server stående, og hidtil har det kørt uden problemer, men nu kan den ene PC ikke se netværket, går jeg i Standard Controll på serveren, kan jeg se PC og også tilgå den, men den anden vej rundt er der ingen ting at gøre. Har prøvet at skrive IP adressen, servernavn og samme nedslående resultat.

Kan ikke en gang komme i tanke om hvor jeg skal henvende mig for at få hjælp hos en proff. Er gået total i sort over dette problem.
Avatar billede Pedersen67 Novice
01. september 2019 - 09:19 #1
hvis du kører windows 10 1709 eller nyere så er SMBv1 deaktiveret som standard
du skal ind windows feateres og aktivere SMBv1

https://winaero.com/blog/enable-smb1-sharig-protocol-windows-10/
Avatar billede Pedersen67 Novice
01. september 2019 - 09:26 #2
01. september 2019 - 09:30 #3
basics
DHCP enabled og Microsoft printer/file sharing ligeledes.
http://yourservername/connectcomputer
Og det virker ikke?

Husk at logge in som loc.adm.

Har du prøvet "Connect Computer Wizard" der kan køres fra USB ? Aldrig prøvet det, men tænker det måske kunne være noget?
Avatar billede blacks Mester
01. september 2019 - 20:03 #4
Pedersen67 denne funktion findes ikke i min oversigt.
MightyProcrastinator Nej det virker desværre heller ikke.
Avatar billede Pedersen67 Novice
02. september 2019 - 11:46 #5
er det en windows 10 maskine du forsøger at tilgå serveren med ?
havde selv problemet med min server 2012 jeg pludselig ikke kunne se på netværket efter at jeg havde installeret den nyeste version af 10, lyder mærkeligt at du ikke har
SmbV1/cifs,  jeg kører godt nok win10 enterprise på mine maskiner ved ikke om home versionen har denne mulighed.
ved bare at hvis du kører smbv2.0 vil denne client ikke kunne se en smb1client pga sikkerheden er dårlig i Smb1.