Avatar billede Jannickhess Professor
31. august 2019 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Chromecast version 1

Jeg har har brug for udførlig vejledning i opsættelse af min Chromecast
Version 1 = Den firkantede

På mit tv står der Klar til at Caste
Navn på enheden Spisestuen

Da der er lang tid imellem at jeg skal opsætte den, har jeg glemt hvordan det gøres (Kan nogen af jer hjælp på Dansk hvordan jeg gør)
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2019 - 14:47 #1
Mangler der noget opsætning? Hvis der står den er klar til at caste, så er den vel klar til at caste? Hvor render du ind i problemer?
Avatar billede Jannickhess Professor
31. august 2019 - 15:06 #2
Hverken iPad eller Samsung kan finde Chromecast
selvom der på mit tv står at den er klar til at Caste

Og da der lang tid imellem at jeg skal opsætte den, så husker jeg ikke hvordan det gøres, Via den her Google Home App

Det her lille Chrome Cast symbol fremkommer helller ikke hverken på Netflix eller på Youtube eller DR  som den har gjort førhen, uden det her lille logo kan den ikke caste over på mit tv
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2019 - 15:10 #3
Korrekt. Bare lige for at være sikker på én ting: Er alle dine devices på samme netværk, og er du sikker på det er et 2,4 GHz wi-fi, ikke 5 GHz? Chromecast version 1 understøtter nemlig ikke 5 GHz.
Avatar billede Jannickhess Professor
31. august 2019 - 15:22 #4
Routerforbindelsen, er ikke på 5G netværket, jeg har lige tjekket
Og Routeren kører konstant på 4G
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2019 - 15:43 #5
det lette er at sætte chromecast til et andet netværk - den kan nemlig kun huske et.
Så hvis du lukker alle enheder ned og skifter ssid på dit wifi, og starter chromecast, så vil den opføre sig som den skal - nemlig vise et 4 cifre tal på skærm. Så starter du en enhed (ipad eller tlf er lettest) og logger på det 'nye' netværk, og du kan indtaste koden fra tv-skærm.
For så at gøre livet lettere, så luk ned for tv/chromecast, ret ssid tilbage til det tidligere, start chromecast, og den viser nye 4 cifre - log på din net fra ipad/tlf, og aktiver chromecast.
Nu starter du alle dine andre enheder, og alle kan bruge chromecast igen.
Avatar billede Jannickhess Professor
31. august 2019 - 17:22 #6
1000 Tak Claes57
Det var bare det der skulle til 5 minutter efter var jeg kørende igen, med alle enhederne
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2019 - 09:50 #7
jeg har opdaget en skjult knap - på kanten få mm ved siden af usb-stik. Hvis du har chromecast i tv og strøm på, så vil den knap nulstille til fabriksstandard, så der kan opsættes let og enkelt.
Avatar billede Jannickhess Professor
18. oktober 2019 - 10:00 #8
Løsningen er fundet, derfor lukker jeg spørgsmålet.

Tak for jeres hjælp og forslag