Avatar billede thomas_dk Praktikant
04. september 2019 - 00:04 Der er 5 kommentarer

Mistede filer/styresystem pga partitions forsøg

Min gæve søn fik periodiske nedbrud på sin MacBook, pillede derfor flashdrevet ud og fik rodet med at lave partition om på drevet - kunne nemlig ikke læse drevet på sin PC og fik derfor lavet partitionen om til MBR, kunne derefter se drevet men det var tomt!
Nå  -så lavede han partitionen tilbage igen til GPT. Og intet kunne ses mere på disken.

Derfor mistede han lige alt fra gymnastiet (Ak - BackUp skal huskes!).

Jeg har så fået en til at forsøge at genskabe de tabte filer - men disse filer ser mærkelige ud: Fx en word fil der er 524 MB, og blot hedder FILE000. Som om filen er pakket? Men filen er en .doc fil, den kan jeg jo ikke pakke ud?

En anden fil, ShockWave Flash file, der har jeg også blot modtaget 20 filer, FILE000, FILE001 osv.

Nogen råd? Kan jeg mon genskabe indholdet?

MVH Thomas
Avatar billede thomas_dk Praktikant
04. september 2019 - 00:10 #1
Jeg vil også gerne sende filerne hvis en har mod på at se om de kan åbnes op
Avatar billede Anders Seniormester
04. september 2019 - 00:26 #2
Jeg tror du skal have fat i en professionel, det er dyrt.
Ligeså snart den både er ændret og formateret er der ikke meget du selv kan gøre.
Avatar billede thomas_dk Praktikant
04. september 2019 - 09:36 #3
Hmm ja... Blev dog ikke formateret men partitioner ændret.
Kan være det er umuligt at få noget ud af de genskabte filer?
Avatar billede Anders Seniormester
04. september 2019 - 09:47 #4
Hvad end "partitionen om til MBR" betyder så hvis din Win PC kan se disken så er den formateret.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2019 - 10:08 #5
tjek lige, om filer så ligger et sted i skyen - mac kan fx gemme filer i icloud (på din søns apple-id) - og så er der ingen grund til at bruge tid på at redde stumper på mac'en.