Avatar billede tand Seniormester
04. september 2019 - 16:48 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med min Boot

Jeg har lagt win 10 ind fra disk.
men jeg kan ikke finde ud af at boote så win10 starter på skærm.
nu er der bare sort skærm.
hvis jeg så går ind og booter og vælger
AHCI PI WDC WD 10EACS-07D6BI  så åbner windows.
men når jeg så lukker pc og tænder igen er der sort skærm igen.
så skal jeg ind og boote igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2019 - 17:13 #1
Har du sat BOOT Rækkefølgen til at boote fra Harddisken som den første
Avatar billede tand Seniormester
04. september 2019 - 17:22 #2
Ja
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2019 - 17:44 #3
Hvilken PC: Navn model
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2019 - 18:26 #4
Husker du at gemme dine indstillinger i bios når du retter?
Avatar billede tand Seniormester
05. september 2019 - 09:18 #5
Jeg ved ikke ret meget om min bios.
Det er en PC som jeg selv samlede for nogle år siden.
Bundkortet hedder.
Z 77 pro3 - p1.30
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2019 - 09:35 #6
For at komme i BIOS På ASROCK  Z 77 pro3 - p1.30
Skal du trykke på F2 og når du er derinde skal du slå security boot fra.
og under opstarten skal du vælge UEFI USB Det er bedst kun at have 1 HDD tilsluttet under installationen og helst på en Uallokeret disk installationen finder så selv ud af resten.
Noget der ligner dette
https://ibb.co/1fr4dV9
Avatar billede tand Seniormester
05. september 2019 - 10:21 #7
Da jeg hev stikket ud fra min ekstra harddisk, startede win op.
Da jeg så satte stikket i igen startede win op igen.
så nu funker det igen. Hvad er det lige der skete. ?
Avatar billede tand Seniormester
05. september 2019 - 10:54 #8
Tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2019 - 10:57 #9
Det var jo så godt at du HJALP DIG SELV?????
Avatar billede tand Seniormester
05. september 2019 - 10:59 #10
Jo men du var jo på banen for mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2019 - 11:03 #11
Jeg har lige kigget på din profil du markerer jo konsekvent dig selv som den der løste dit problem SÅÅÅ?
Avatar billede tand Seniormester
05. september 2019 - 11:08 #12
Så du mener det er forkert at jeg takker dig hjælpen. ?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2019 - 11:15 #13
Er det ikke meningen at man markerer den som gav dig hjælpen som den der var grunden til at du fik løst dit problem som afslutning det er jo ikke første gang du markerede dig selv.
Avatar billede tand Seniormester
05. september 2019 - 11:22 #14
Jeg var slet ikke opmærksom på dette med  "marker som løsning"
overhoved havde nogen  betydning.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2019 - 17:06 #15
Hvis du har 2 diske i den og det hjalp at trække "data disken" fra, så er der en mulighed for at den har en defekt. Jeg ville tjekke op på det inden den fejler helt hvis du har personlige filer på den. Fra denne pc kan du højreklikke på den og vælge egenskaber-funktioner.undersøg nu. Sæt den til at rette fejl den finder som den kan rette. får du en rapport om at der er sektorer der er beskadiget, bør du snarest sætte en ny disk i.