Avatar billede 450025 Ekspert
08. september 2019 - 12:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computeren og Win10 gjør som den selv vil?

Treng en løsning.
Ufrivillig er jeg blitt Eier av Bing har ikke bedt om dette., har forsøkt alle kunstens regler for og bli kvitt den men hvordan?

Win 10. Jeg har søkt på nettet / Bruker Nettleser Google Chrom / Defender / Malwarebytes – har kjørt adw-clianer_71 – CCleaner klare ikke og finne den er sikkert et program MS har lurt inn uten og spørre først.
Nok så vanlig det ved en Oppdatering. Bing finnes bare på 1 computer 2 andre computere går fri.
Er der noen som har en løsning på fenomenet, jeg ønsker ikke andre nettleser en Google Chrom. Og tilgi meg språket mitt Norsk kan levere på Thai også Takk for hjelpen.
Arne Mathiesen.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 13:20 #1
Hej Arne Tryk på Windowstasten + i = indstillinger vælg APPS og her så vælger du fanen Standardapps
https://ibb.co/DzLWTT2
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2019 - 13:27 #2
Bing er en søgemaskine inde i chrome, og windows ejer bing.
I Chrome, tjek at den er foretukken/default browser (standardbrowser) via de tre prikker top højre, og indstillinger - den skal være standardbrowser.

Derefter - igen indstillinger - søgemaskine. Der skal google være sat som søgemaskine i adresselinjen, og lige der under kan du administrere søgemaskiner. her er 'standardsøgemaskiner først - klik på prikker ud for hver enkelt, og klik på 'fjern' og er der en, du vil have, så står den nedenunder, klik, og vælg 'gør til standard'

Microsoft kommer med en ny browser snart - det er en chrome tilpasset af microsoft, så den bruger bing som søgemaskine og chrome's kode (og microsoft store til udvidelser, ikke chrome's almindelige udvidelser)
Avatar billede 450025 Ekspert
08. september 2019 - 13:30 #3
Hei poko1 dem lærte kan det borte var den utrolig,
Det er lett og skylle på andre eks Microsoft eks, har har jeg nok selv vert ute med en finger.
Jeg ønsker deg fortsatt en god helg å anser dette som en løsning Takk poko1.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
08. september 2019 - 13:35 #4
Takk claes 57 en nyttig opplysning og god helg til deg også. Skal jeg bruke Bing tror jeg at jeg må tenke 2 gange minst på dette kanskje 3 også?
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. september 2019 - 01:21 #5
Jeg hengte opp en Grønn fille som markere besvarelsen fikk jo god hjelp, men kommer igjen for dette duger ikke i hele tatt    Sorry.

Computeren lever fortsatt sitt eget liv vet dette er normalt i Win10, jeg blir ikke kvitt  (BING) er der et råd i denne Data Verden for og fjerne dette Monster?

Det har vis noe forbindele med Cortana som jeg ikke har eller finner også noe forbaske skitt.
Google vil jeg fortsatt ha som nettleser.  Hva med - skure pulver og kraftig børste? Eller oppskrift til annet Fjernings  middel  dette plager meg Takk for hjelp igjen.
Arne.        (Dernest fjern den grønne Filla ingen løsning det)
Avatar billede poko1 Ekspert
10. september 2019 - 06:20 #6
Du husker vel at vælge fra det rette Ikon?
EDGE M Bing
https://ibb.co/68Cbtn9
iE.11 m Google
https://ibb.co/whXG5vG
Crome m Google
https://ibb.co/MntJdkB
Avatar billede 450025 Ekspert
10. september 2019 - 09:16 #7
Edge er på stolpen på venstre side hvor alle program er får ikke fjernet denne.
Søkt på C brukt og CCleaner  den har vist trynet sitt da har jeg kakka den i skallen hver gang hater denne Edge Sorry.    Samme med Cortana.

Bilde har jeg brukt https://ibb.co/MntJdkB med Bing har jeg brukt - det har vært borte siden 8 Sep i dag kom den at    derfor.
Google er satt som    Standart https://ibb.co/MntJdkB    du viste meg jo det.
(denne med  ringen er lidt ukjent for meg      Og iE11-Google Chrome.)
https://ibb.co/HTBtgKk
Arne.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. september 2019 - 10:37 #8
I EDGE kan du selv bestemme din startside
https://ibb.co/c3nJ1qZ
Avatar billede 450025 Ekspert
10. september 2019 - 11:23 #9
Logge inn på EDGE vil jeg helst slippe.  Uansett så er den borte nå men vet om 3-4 dage er den der igjen.
Hvordan få frem denne side skal prøve når den dukker opp igjen. https://ibb.co/HTBtgKk

Arne      Takk så langt.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. september 2019 - 11:26 #10
Selv sagt feil bilde det var dette.    https://ibb.co/c3nJ1qZ    Sorry.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. september 2019 - 01:52 #11
Jeg lukker denne tråden oppgaven kan nok ikke løses, Bing og slike plager må man bare godta og leva med men Takk for all hjelp.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. september 2019 - 03:09 #12
Computeren og Win10 gjør som den selv vil? Det var mitt spørsmål og det står jeg fortsatt ved.
Tråden er lukket og flere gange har denne idiotiske Bing kommet igjen. Jeg hadde egentlig gitt opp.
Men nå har den vist slutta helt av seg selv, det hadde jo vert flott det. Søppel er der nok av også i Win10 tråden er fortsatt lukket men overskrifte taler vel for seg selv, der kommer nok mer skitt fra dette Selskap får ta det når det kommer.
Arne.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2019 - 09:27 #13
Nu har jeg aldrig haft problemer med  Microsofts Windows 10 og styring af deres browsere. Men jeg har også givet mig selv fuldt og aldeles kontrol af min PC:
Nu kommer jo snart Version 1909. Så vi må håbe dine problemer så bliver løst.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. september 2019 - 11:55 #14
Hei poko1 du har aldri hatt problem med Microsoft Win 10 men noter deg du har langt bedre erfaring enn dem fleste selv på dette Forum.
Jeg har masse og Takke deg for med det jeg kan  pr i dag. Og jeg har sagt dette er fremtiden et flott program og angre ikke på mitt valg.

Oppdateringer helt fra 2015 et halvferdig Program og frem til i dag er det bare bedre og bedre, vi må være oppmerksom på at Win10 er et helt nytt program.
Du har kontroll ok det har andre også etter den evne dem har fra før og se hvor mange som sliter med Win10 på computerword i dag  nesten ingen noen få ja men det vil der altid være.

Microsoft kommer stadig med nye ting, Edge – Cortana – og nå Bing med mere for spesielt interesserte det er det ok men dem glemmer og gi oss et valg .      Aktivering eller Deaktivering
Der er 1000 vis som sliter med Bing og fjerning jeg er en av dem, du hjalp meg tror jeg?    Var borte i 2 dage og da  kom Bing tilbake hvorfor aner jeg ikke.

Jeg ga opp det var mislykka men tro meg nå har jeg ikke sett noe til Bing på 1 hel uke    SÅ KANSKJE DET Problemet er BORTE NÅ  mulig det men nok ren gjetning.

Du skriv Versjon 1909 sikkert en del nødvendig ting men håper at man har et valg og kan fjerne det vi ikke trenger. Denne Tråden er fortsatt stengt men måtte svare deg allikevel har iallfall fått en advarsel for det som kommer etter hvert.
Men Takk igjen poko 1.
Arne.