Avatar billede h_s Forsker
13. september 2019 - 10:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Købt ny iMac

Hejsa
Jeg har købt en ny iMac til erstatning for en gammel.
På den gamle er der en gammel version af styresystemet. På den nye er det nyeste.
Jeg vil bruge TimeMashine til at flytte dokumenter, programmer mv. Jeg kan dog ikke få den nye iMac til at finde sikkerhedskopierne på min NAS.
Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg skal gøre.
Jeg vil gerne hente opdateringen da jeg har nogle programmer jeg har på DVD og der er ikke DVD drev i den nye iMac

HJÆLP!! :-)
Avatar billede Anders Seniormester
13. september 2019 - 10:48 #1
Time Machine Skulle virke uanset hvilken mac osx du bruger og hvilket der har oprettet den, jeg har i hvert fald brugt det på tværs af systemer før, sikker på der er rigtig forbindelse?
Jeg tror du skal starte op i recovery (start op med cmd+R) og se om den kan se din nas, ellers kan du mounte nas’ens Time Machine backup og hente det hele eller enkelte filer forholdsvist let.

Hvis din gamle imac er på samme netværk som de nye kan du bruge dvd drevet i den gamle. For at gennem en hel dvd skal du gå ind i den, åben disk værktøj og bruge denne guide: https://www.cnet.com/news/need-a-copy-of-your-dvd-mac-os-x-does-that/
Avatar billede INK Ekspert
13. september 2019 - 11:50 #2
Hvis du ikke får løst dit problem, så kan du købe et eksternt DVD-drev eksempelvis her:
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-ZenDrive-U9M-Black-DVD-RW-Braender-USB-20-Sort/2615022?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Men enig med #1. Timemachine burde virke.
Avatar billede h_s Forsker
21. oktober 2019 - 15:38 #3
Valgte at starte forfra med de fordele og ulemper det havde... :-(