Avatar billede sbj1 Juniormester
14. september 2019 - 16:49 Der er 5 kommentarer

Blå skærm popper up kortvarigt ifm. opstart af PC

Min ThinkPad X1 Carbon bærbare PC med Windows 10, er begyndt kortvarigt at vise dette blå skærm billede i forbindelse med opstart umiddelbart efter at password er indtastet.

Der er om et blåt skærmbillede, hvor der intet står på det blå, men hvor der øverst står:
C\WINDWS\System32\WindowsPowerShell\v1.0\PowerShell.exe

PC´en fungerer fint, men jeg vil gerne undgå at det billede popper op hver gang jeg starter op.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2019 - 17:03 #1
Måske er der hjælp at hente her:

https://www.youtube.com/watch?v=54xwcNMb1wo
Avatar billede sbj1 Juniormester
14. september 2019 - 17:20 #2
Har lige kigget den igennem - umiddelbart ikke hjælp til lige mit issue.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2019 - 18:17 #3
Tænker om Powershell har fået et start element??
Prøv at skrive regedit i søg og kør registreringseditor som administrator.
Naviger her til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run
I boksen til højre, står der her noget om
C\WINDWS\System32\WindowsPowerShell\v1.0\PowerShell.exe?

PS du skal ikke ændre noget derinde blot kigge i første omgang
Avatar billede sbj1 Juniormester
14. september 2019 - 18:39 #4
Den står desværre ikke derinde.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2019 - 18:42 #5
Er det også dig her Stig :-)