Avatar billede samwisegamgee Novice
17. september 2019 - 17:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 kan ikke opdatere efter ver. 1511

Jeg har en PC, som var blevet langsom, og derfor lagde jeg et ghost på fra 2016, men dette ghost kan nu ikke opdatere Windows 10 Home 64bit til mere end version 1511 Build 10586.1176.

Når jeg prøver den gængse vej via Indstilling og Opdatering siger den, at der ikke er flere opdateringer og når jeg prøver at installere standaloneopdateringer fra Microsoft Update-katalog, siger den "Opdateringen kan ikke anvendes på din computer".

Jeg har prøvet flere Builds både i version 1511, 1607, 1703 og 1903.

Jeg havde en anden PC med Windows 10 Pro 64bit, som crashede i april, hvor jeg ikke havde nogen problemer med at updatere fra en 2016 ghost.

Er der noget jeg overser som jeg kan gøre, eller er det bare ærgeligt fordi de opdateringer jeg skal bruge for at komme videre fra 1511 er udløbet?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2019 - 17:54 #1
Ren installering af 1903?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2019 - 17:59 #2
Gå i søg og skriv cmd
Start kommandoprompt som admin.
Kopier dette ind i vinduet og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Når denne er kørt kører du denne kommando og trykker enter
sfc /scannow

Dette vil tage nogen tid. Genstart så pc og prøv Windows Update igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2019 - 18:17 #3
Windows Update til version 1511. Er Deadline forlængst overskredet.!
Du har kun mulighed for en ren install.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2019 - 18:43 #4
Another version of Windows 10 is about to bite the dust; support for version 1511, which was launched in November of 2015, will end October 2017. In early May 2017, Microsoft ended support for version 1507; the first version of Windows 10 released in July of 2015.

https://www.groovypost.com/unplugged/ask-readers-favorite-ios-anroid-email-app/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2019 - 19:00 #6
Når du bruger build 1903 skal du ikke opgradere.
Du skal vælge "brugerdefineret" og fjerne de gamle partitioner.Oprette nye og installere 1903 med det medie du kan hente her ved at trykke på "download værktøjet nu" og køre det, og så oprette et installationsmedie som du installerer med
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2019 - 19:01 #7
Uab pind skal min. være 8 GB så vidt jeg husker hvis du opretter over siden.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2019 - 20:04 #8
Uab skulle jo selvfølgelig være Usb :-)
Avatar billede samwisegamgee Novice
18. september 2019 - 00:11 #9
Det lykkedes at opdatere med linket fra https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 uden yderligere handlinger.

Tak for Jeres løsningsforslag.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2019 - 06:08 #10
Hvis du har været i stand til at opdatere version 1511 har du skabt historie!
*Bemærk! Ikke alle funktioner i en opdatering fungerer på alle enheder. En enhed kan muligvis ikke modtage opdateringer, hvis enhedens hardware er inkompatibel, mangler opdaterede drivere eller ikke er inden for supportperioden fra producenten af originalt udstyr (OEM). *