Avatar billede kek Juniormester
24. september 2019 - 16:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Reference til andet excel ark - ved hjælp af indtastet sti, filnavn, sheet-navn og område

Jeg har brug for at kunne hente information fra et andet excelark, hvor burgeren I destinations-arket blot skal indtaster, sti, filnavn, sheet-navn og område I forudvalgte celler, hvorefter jeg gerne vil anvende informationer I formler til at hente data fra det pågældende ark.

Jeg kan godt sammensætte informationerne fra cellerne efter syntaksen for at pege på et andet ark - men det er og bliver bare en teksstreng, der ikke returnere nogen værdi.

Er der evt. en måde at konvertere denne teksstreng til et aktivt link eller skal problemet løses på en hel anden måde?
Avatar billede kek Juniormester
24. september 2019 - 17:09 #1
Formlen Indirect() virker så langt at jeg får værdierne over når det andet ark er åbent, men ikke når de er lukkede. Det er ikke tilfældet, hvis jeg peger direkte på en celle I et andet ark. Er der en made at omgås dette på?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. september 2019 - 17:58 #2
Er der en made at omgås dette på?

Nej, ikke med formler.