Avatar billede RC_PRO Juniormester
29. september 2019 - 17:29 Der er 17 kommentarer

Windows 7 - Ultimate til Windows 10.

Hej Alle....
jeg har en windows 7 ultimate styre system. jeg vil gerne kunne opdatere til windows 10... men den melder disse fejl:0x80070570 OG 0xc0000005

OG har storset prøvet alt, jeg har prøvet fabrikgendanne min staionær og har prøvet storset alt med ISO boot fra deres media tool fra microsoft side...

Håber der sidder computer geni derude håber i vil skrive
Tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2019 - 18:15 #1
Er det en pro udgave af Win 10 du bruger?
Laver du en opgradering eller ren installation?
Avatar billede RC_PRO Juniormester
29. september 2019 - 19:01 #2
jeg prøvet og lave en opgradrig fra windows 7 ulitmate til windows 10 home først. og det virkede ikke. så prøvet jeg til windows 10 pro. og dette virkede heller ikke. og det der sket nu er: at jeg ikke kan starte op på noget som helst. og har prøvet hente iso filer fra selve mircosoft med tool og alt som er anbefalet.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2019 - 19:52 #3
Du kan jo ikke installere direkte fra en ISO Fil den skal brændes på en DVD.
vis du Har et USB Stik på 8GB så hent filen ned på det.
https://ibb.co/8jLXbCz
Avatar billede RC_PRO Juniormester
29. september 2019 - 19:55 #4
og nu er jeg ved partitonerne der er følgende :

Drive 0 unallocated space 57.3GB free space 57.3GB
Drive 1 unallocated space 0.0MB free space 0.0MB
Drive 1 partition 1: system reserved 500MB free space 483MB (System)
Drive 1 partition 2 : 232.4GB 231.6GB primær
Drive 1 unallocated space 0.0MB free space 0.0MB
Drive 6 partition 1: min Extern harddisk 298.1 free space 295.2GB (System)
Avatar billede RC_PRO Juniormester
29. september 2019 - 19:55 #5
har prøvet slette alle paritioner har følgende tilbage: drive 0 57.3 GB free space 57.3 GB  Unallocated space

Drive 1 232.9 GB free space 232.9GB Unallocated space

og så der drive 6 partition 1 Tilbage min extern harddisk. den er 298.1 free space 295.2GB (System)
Avatar billede RC_PRO Juniormester
29. september 2019 - 19:56 #6
Drive 0 er ikke allokeret ( Ingen Type )
Drive 1 er ikke allokeret ( Ingen Type )
Drive 6 Partition 1 ( System)
og drive 6 Partition 1 er min extern harddisk og det er den jeg bootup på.
og hvad skal slettes og kan ikke slette det? hvad skal jeg gøre
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2019 - 19:59 #7
Med Disse data ser det ud til at den kører EFI/UEFI og så skal Formateringen være PNG  og Du skal også have Disabled Secure Boot
Hvilken PC: Mærke og Version?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2019 - 20:02 #8
Ser den sådan ud?
https://ibb.co/zNKzctb
Avatar billede RC_PRO Juniormester
29. september 2019 - 20:04 #9
For kunne forstå hvad du skriver skal jeg have det hele for bunden af. jeg har nada forstand på det.... er inde i det billede  i windows 10 installations hvor jeg skal slette Diskene og jeg kan ikke slette dem. og det du skriver ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre fra? har ikke forstand på det så skal have det mere konkret.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2019 - 20:15 #10
Du skal i Diskhåndteringen Og der kan du ikke slette et Windows System altså skal du  gøre det under selve Setup.
Og du skal gøre det med nogen lignende Dette værktøj.
https://ibb.co/wyK1Lvp
Nu ved jeg så ikke om jeg har ret i at det er EFI det er jo også svært hvis PC: Modellen er hemmelig.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. september 2019 - 22:26 #11
Start med at tage den eksterne hd fra, da den jo ikke skal bruges under installationen, og derfor kun er med til at forvirre begreberne. Du skriver også, at du booter på den eksterne disk, hvilket jo er helt forkert. Så pil den fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2019 - 23:03 #12
Du ved vel at hvis du laver en ren installation så virker din Windows 7 nøgle ikke.?
i øvrigt er 57,3Gb lige i underkanten.
In Case Update.
.
Måske du skulle prøve mit eget lille Trick en opdatering inde fra stifinder.
Brug dette link Hent den Her. Vælg Download værktøjet nu til at downloade
Mediet til et USB Stik. skal være på Min. 8Gb.
Lav en mappe ESD i Stifinder og indsæt indholdet her vælg i mappen Setup. Og lad den køre færdig.
https://ibb.co/1npv28J
Avatar billede posten Ekspert
30. september 2019 - 04:18 #13
jeg vil som poko1 skriver at 57.3 GB er lige i underkanten vil anbefale du laver et C: drev på ½ terab
når det er gjort henter du rufus 3.8 : https://www.techspot.com/downloads/6062-rufus.html  + du vælger win, 10 så får du den sidste nye der er lavet
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 07:29 #14
#2 Har du fysisk 2 harddiske i pc?

1: Du skal oprette installations medie på usb som poko1 anbefaler i #3
2: Du skal frakoble alle diske fra computeren der ikke skal have noget med dit nye styre system at gøre, så du skal først koble den eksterne fra.
Når systemet er installeret på den disk det skal være på kan du koble de andre på igen
Som jeg læser det er der lige nu 3 diske på systemet. Drive0, en disk på formodentligt 60 GB. Er det en ssd? Drive1 en disk på 256 GB. Er det en HDD eller SSD?
Drive6 ekstern disk på formodentligt 320 GB, som ikke skal være koblet på når du installerer. Du kan ikke bruge en ekstern direkte til at bruge som installationsmedie. Problemet er at den "opfattes" som en lagerdisk, og derved ikke er flytbar som en usb pind er. Så skal man bruge en hdd skal den omlaves så den opfattes som "removable drive" og ikke "fixed" som Windows ser den som.
Windows bør lægges på 256 GB drevet, da 60 GB som de andre oså skriver er for lille. Vælger du alligevel den lille disk fordi det er en ssd, så er det KUN Windows der skal være derpå. Andre programmer og private filer skal være på 256 GB drevet.
Windows alene fylder over 20 GB. Og skal der senere være plads til at den kan kunne opgradere, og skal der være plads til det gamle system som så vil ligge som en windows.old mappe der slettes herefter af systemet efter nogle dage hvis det nye kører godt nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 07:32 #15
#12 Hvorfor skulle nøgle ikke virke??
Jeg har i foråret lavet en ren installation af Windows 10 Home fra en Windows 7 Home Premium (Duka Pc)
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1028069

Jeg valgte IKKE at opgradere men lave en ren installation.
Her blev Windows aktiveret uden problemer
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2019 - 08:22 #16
#15 angående #12 Så har ikke kun jeg men utallige andre haft problemer med aktivering af Windows 10 fordi  den ikke er aktiveret til Bundkortet på samme måde.  Spørg Microsoft!
#13
Og så forstår jeg simpelthen ikke hvad Rufus kan som Windows eget direkte download til USB / DVD Ikke kan.
Og hvis man absolut selv vil omdanne en ISO Fil til en USB Nøgle så har Microsoft også et særdeles godt værktøj til dette.
Windows7-USB-DVD-Download-Tool
https://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=56485
Billed vejledning.
https://ibb.co/NnPMv3q
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 08:29 #17
#16 Ok. Så har jeg åbenbart været heldig så :-)