Avatar billede Martinfradk Juniormester
30. september 2019 - 09:22 Der er 3 kommentarer

Blog og duplicated content

Hej

Jeg sidder med SEO-ansvaret på mit arbejde, og jeg har anbefalet min chef, at vi skal starte en blog (WordPress), da vi bare ikke har særligt meget content ift vores konkurrenter.
Men hvordan undgår man lige duplicated content på en blog, hvor mange indlæg kommer til at omhandle det samme? I vores tilfælde er det lån. Vil I indsætte canonicals?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
01. oktober 2019 - 12:13 #1
Nu skriver du jo ikke noget om jeres nuværende CMS system.

Men - Hvorfor oprette en selvstændig blog, istedet for at tilføje content/indhold på den nuværende løsning??
Avatar billede Martinfradk Juniormester
01. oktober 2019 - 12:31 #2
Vi bruger WordPress i forvejen i vores nuværende setup, så det er lige til. Vi skal have skrevet rigtig meget indhold for at kunne konkurrere med vores konkurrenter, og personligt foretrækker jeg blogformatet i stedet for lange landingssider.
Avatar billede jboesen Praktikant
09. oktober 2019 - 10:36 #3
Hvis du skal have skrevet indhold, så sørg vel for at oprette forskellige indlæg der omhandler forskellige ting inden for låneverden? Eventuelt lav et main blog indlæg der indeholder et link til alle de andre blogindlæg, som så indeholder hvert sit emne inden for hovedemnet.

Måske lidt kringlet forklaret men du kan se det i aktioner her: https://moz.com/beginners-guide-to-seo