Avatar billede Radiomidt Novice
30. september 2019 - 11:06 Der er 11 kommentarer

Kan ikke få denne kode til at virke

hejsa jeg kan ikke finde fejlen i dette kan i hjælpe

<?php
    $email_ny = $_GET['emailonnew'];
    $pass_ny = $_GET['passonnew']
    $to = "michael@partygruppen.dk";
                $subject = "login";
                $from = "nyt login <halfesten4623-dk.mail.protection.outlook.com>";
                $message = "
                                    brugernavn: $email_ny <br>
                    dit nye password er: $pass_ny

                                ";
                $heders = "from: " . $from . "\n";
                $heders .= "MIME-Version: 1.0\n";
                $heders .= "Content-Type: text/html; charset=UTF-8\n";
                mail($to, $subject, $message, $heders);

?>
Avatar billede acore Ekspert
30. september 2019 - 11:28 #1
Måske det er den nye udgave af php, der er så smart, at den forhindrer afsendelse af passwords i ukrypteret mail - nej joke ;)

Det er svært at svare på, uden yderligere info. Men der mangler helt sikkert et semikolon i slutningen af linie 3.
Avatar billede Radiomidt Novice
30. september 2019 - 11:34 #2
godt set med semikolon er nu rettet men ingen ændreng modtager stadig ingen emails
Avatar billede acore Ekspert
30. september 2019 - 12:43 #3
Du kan heller ikke dele linien med $message, som du gør. Men som sagt - mer info!
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. september 2019 - 13:22 #4
Har du tjekket spamboxen?
http://www.velvetblues.com/web-development-blog/avoid-spam-filters-with-php-mail-emails/

I øvrigt bør du vel også sikre dig lidt imod email-injection?
https://www.phpsecure.info/v2/article/MailHeadersInject.en.php

Og jeg tænker også umiddelbart det som regel er en dum ide, at sende ukrypterede passwords i email. Men det er naturligvis dit valg. Brugerne vil givetvis elske det, men derfor er det ikke nødvendigvis en god ide.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2019 - 16:09 #5
Selve konceptet med at sende et password er ikke god efter idags sikkerhedsstandard.
Avatar billede Radiomidt Novice
30. september 2019 - 16:23 #6
Det har heller ikke noget med password at gøre jeg lavede det så man kan se det virke skal bruge mail formen til noget andet men det er mare at jeg ikke kan få det til at virke
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. oktober 2019 - 11:15 #7
Har du prøvet mit forslag med at udvide $heder-variablen lidt, jvf. de links jeg lagde? Jeg har erfaring for, at mails afsendt med php's mail-funktion meget nemt lander i spamboxen, hvis ikke man er lidt grundig med den afsendte header.
Avatar billede acore Ekspert
01. oktober 2019 - 22:11 #8
1. Forklar hvad koden skal (den skal åbenbart ikke sende password)
2. Ret de påpegede fejl
3. Check og udskriv hvad mail() returnerer
4. Fortæl hvad der sker (hvis ingenting sker udskriv dine variable) - er det kompileringsfejl eller...?
Avatar billede Radiomidt Novice
02. oktober 2019 - 00:01 #9
Det kan jeg godt

1) den skal bruges til at sende et link til en hjemmeside hvor man kan lave et nyt password
Men hvis jeg kan få den til kun til mig at sende en e-mail så vil jeg kunne skrive selve beskeden om den sender ud med det rigtige link

2)  jeg har haft kunne dele mine meddelelser med <br> før og denne kode har også virket men kan detsvære ikke få den til det mere

3 og 4) kan ikke huske hvordan man udskriver sådan en er det bare echo foran 🙏
Avatar billede acore Ekspert
03. oktober 2019 - 08:20 #10
Ja, du bruger bare echo - fx

echo mail($to, $subject, $message, $heders);

og

echo $heders;
Avatar billede showsource Seniormester
03. oktober 2019 - 19:19 #11
Udover hvad der ellers bliver skrevet af svar:

$message = "
                                    brugernavn: $email_ny <br>
                    dit nye password er: $pass_ny

$message = "
                                    brugernavn: ".$email_ny." <br>
                    dit nye password er: ".$pass_ny;