Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
01. oktober 2019 - 16:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Anbefal en router?

Hej

Kort og simpelt, jeg flytter ind i egen lejlighed og skal bruge en router.
Den skal have port til en pc, stabilt WiFi og have port forwarding funktion. Nogen anbefalinger?
Avatar billede posten Ekspert
02. oktober 2019 - 04:20 #1
du fortæller jo intet om hvad hastighed du har da det jo er forskel wifi-signal en router magter og hvad mener du med forwarding ??
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/DIR809/d-link-dir-809-wi-fi-router men denne koster 179.- og magter 750 mb men tjek om et af de 38 steder er tæt på dig ellers kig på de 4 nede i bunden
Avatar billede posten Ekspert
04. oktober 2019 - 01:16 #2
stan send dog et link til en router ikke al den sex mm
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
07. oktober 2019 - 16:23 #3
Jeg ved ikke hvad nethastigheden er endnu, så den må jeg melde blank på.
Det ville være fint hvis den var dual-band.
Med port forwarding mener jeg en funktion i routerens indstillinger. Den gør at nettrafik også kan tilgå en computer igennem routeren, hvilket kan være nødvendigt hvis en computer tilsluttet routeren skal være vært for en server, hvilket jeg har planer om at gøre.

Jeg får nøglerne på fredag, og flytter ind mandag så jeg kan finde nærmere information dér. Men jeg tror ikke at hastigheden er på over 150/150 i hvert fald, det ville undre mig
Avatar billede posten Ekspert
28. februar 2021 - 10:24 #4
det du skal være opmærksom på er hvis du bruger wifi magter den hastigheden du betaler for ?? ingen grund for at "nøjes" med det ½ hvis den ikke kan følge med