Avatar billede cht22 Professor
16. oktober 2019 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mobil telefon med foldbar skærm stop det nu

Stop nu den foldbare mobil er blevet testet og det har vist sig ikke at være en god telefon. Den går i stykker alt for nemt og den er ikke praktisk. Mobilen og tabletten er opfundet. Og alternativt kan man bruge en bærbar computer eller stationær. Så lad være med at sende den foldbare smartphone med foldbar skærm på markedet, lad være med at efterspørge den telefon

https://www.altomdata.dk/huaweis-foldbare-mobil-er-klar-sidste-i-oktober
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. oktober 2019 - 17:10 #1
Ja man kan kun spørge sig selv: hvad skal det være godt for.
Svaret er simpelt; det dette "vidunder" skal være godt for er ganske enkelt producentens indtjening, og desværre er det altid masser af folk der hopper på den.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2019 - 17:40 #2
mobiltelefoner til over 4-5000 kr er også forkert. Hvis man vil have et kamera, der kan en masse, så købe et kamera.
Har selv en IP68 vandtæt telefon med full-hd oled skærm og plads til sd-kort (de i størrelse, små) til under 2800 kr.
Avatar billede nopsen Ekspert
16. oktober 2019 - 20:26 #3
der er mange som har interessen og pengene til at lege med den slags nye teknologi, og det skal de vel ha lov til?
vi andre har jo det frie valg at lade være.
det kan ikke hidse mig op.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. oktober 2019 - 20:49 #4
Selvfølgelig skal de da have lov til det, men det er stadig producenterne der har fat i den lange ende. Reklamerne i bl.a. tv gør utvivlsomt deres til at folk lokkes til at købe ting de egentlig ikke har brug for.
Jeg kommer til at tænke på et ordsprog af DR´s nu afdøde DJ Kim Schumacher:
"Reklame: Standsning af folks hjerneaktivitet længe nok ti, at man stjæler deres penge"
Avatar billede eurositi Ekspert
17. oktober 2019 - 08:00 #5
Så længe det reelt er egne penge, folk klatter væk på noget så forgængeligt og kortlivet, så må man nøjes med at ryste på hovedet. Men det er det langtfra altid.

Man kan godt tillade sig at blive vred i fuld offentlighed over alle de arbejdsgiverbetalte telefoner og tablets i 5-10.000 kroners-klassen, som vi alle indirekte tvinges til at betale for - enten via skatten eller forhøjede priser på varer og ydelser. Jeg tror, tallet er meget højt.

Det samme kan siges om de telefoner, der købes vha. forbrugslån, som folk ikke kan betale selv. Ergo må firmaerne og lånehajerne være sikret pengene af fælleskassen. Det er mit indtryk, at det går ufattelig godt for disse firmaer, fordi Danmark er ét af de få EU-lande, som stadig holder hånden over dem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. oktober 2019 - 08:45 #6
Jeg må give @nopsen ret her. De billige telefoner som nævnes i denne tråd ville jo ikke have eksisteret i denne form, hvis ikke der var nogen, der gad at købe de dyre. Producenterne er jo nødt til at bruge penge på at udvikle, og disse penge skal jo tjenes hjem igen. Læs: Ved at de sælger dyre produkter.

Jeg køber heller ikke selv de dyreste devices, men jeg er da glad for at andre gør. Ellers havde vi nok alle sammen stadigvæk været holdt fast af en ledning ind i væggen, når vi skulle tale i telefon.

Således er jeg også personligt meget begejstret for, at producenterne nu endelig er begyndt at udsende foldbare telefoner, da jeg ser det som en helt uomgængelig vej til at vi omsider igen kan få telefoner, der er til at holde ud at bære rundt på (da den fysiske skærmstørrelse i øjeblikket forhindrer at de kan blive mindre). Men jeg skal bestemt ikke selv have puttet penge i de enheder, der kommer frem lige nu.

Indirekte gør det mig vel til en slags snylter på andres penge?
Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2019 - 09:42 #7
Der er flere der nævner hvor meget andre telefoner koster. Min debat handler ikke om hvilken pris telefonerne bliver solgt til. Der er nogen der siger at producenterne selv må bestemme om de vil producere den telefon. Man kan lade være med at efterspørge telefonen og lade være med at købe telefonen, så mener jeg der vil blive produceret færre af den telefon, det drejer sig mere om telefonen er brugbar og hvor meget administration der skal bruges... Det hidser mig ikke op at man producerer en mobiltelefon med foldbar skærm. Jeg mener det vil være bedre både for dem selv, dem der køber telefonen og for andre, hvis de ikke bruger penge på sådan en telefon, fordi der er for mange udgifter forbundet med at producere telefonen. I må gerne give beskeden videre...
Avatar billede Brudrig Praktikant
03. januar 2020 - 13:27 #8
Efter min mening er det for tidligt at købe det. Du bør vente lidt.