Avatar billede Falentin Seniormester
22. oktober 2019 - 11:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"dynamisk" label

Jeg har et label:
Score_A_Label.configure(text=Score_A)

Jeg ønsker, at gøre det mere "dynamisk", ved at bruge et x istedet for A. Dvs at x kan være et hvilket som helst bogstav.

Meningen er, at jeg vil definere x før label´et, da jeg vil genbruge label´et i en funktion.

Jeg har forsøgt:
x = a
Score_ + x + _Label.configure(text=Score_ + x)

Men dette virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2019 - 13:59 #1
nope. et label er en adresse inde i computerens ram, den er fast når koden kører. den kan ikke være flydende/dynamisk.

er ikke helt sikker på hvad du vil, men du kunne evt. lave en array, med forskellige tekster. A,B,C,D... (1,2,3,4...), og så er det muligt at skrive text=score[x] (1-4)

?
Avatar billede Falentin Seniormester
08. november 2019 - 22:37 #2
Tak for svar.