Avatar billede Eternalnoob Juniormester
23. oktober 2019 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Farver i Samsung skærm ændrer sig

Jeg har på arbejdet to skærme sat til min bærbare PC. Den ene fungerer fint, og det gør den anden sådan set også, men nogle gange (ikke altid) viser den ikke farven grøn. Andre gange er farven helt udvasket. Derudover er den klart bedre til at vise farven i venstre side af skærmen end i højre.

Så, spørgsmålet er: Har det noget med skærmen at gøre og/eller forbindelsen fra skærm til bærbar?

Sig endelig til, hvis der er brug for yderligere info. Jeg er ikke så skærmfærm.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2019 - 11:33 #1
Jeg ville først prøve at tilslutte et andet kabel mellem den bærbare og skærmen, der driller. Det kunne tyde på en fejl i kablet.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2019 - 13:04 #2
hvor kan fejlen ligge..?
Pc (driver)
pc (indstillinger)
dockingstation
strøm
skærmkabler
tilslutningen af skærmen (hvis den ene feks. kører på digital kabel, den anden på analog)
strømstik i skærmen
skærmindstillingen
selve skærmen

jeg ville (ligesom erikhg også forslår) starte med at bytte kablerne - måske fra den ene til den anden skærm - så kan du se om problemet forbliver, eller flytter sig over til den anden skærm
Avatar billede Eternalnoob Juniormester
24. oktober 2019 - 08:57 #3
Jeg prøver at se, om jeg ikke nemt kan skaffe et andet kabel og afteste det.