Avatar billede Eternalnoob Juniormester
23. oktober 2019 - 10:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brainstorm til opfriskelse af to hjemmesider

Jeg vil ikke lyve: Jeg er klar over, det her er faretruende tæt på link-building, men jeg har set andre stille lignende spørgsmål, og jeg siger aldrig nej til muligheden for lidt sparring.

Jeg er forholdsvis ny indenfor hjemmesidedesign. Normalt sidder jeg med tekst og content, og det gør jeg for så vidt stadig, men jeg tror, jo bedre jeg kender til selve design og muligheder i forbindelse med klienters hjemmesider, jo bedre kan jeg udarbejde relevant og bedre content.

So, here goes nothing.

I øjeblikket sidder jeg til dels med arbejde til de her to sider: https://sengetid.dk/ og https://gaudium.dk/

Deres stil er forholdsvis markant fra hinanden, og så alligevel ikke. Vist nok. Anyhow, problemet (hvis man kan kalde det det) er, at jeg synes sådan overordnet er de meget 'standard' — i både udseende og navigation. De minder kort sagt meget om deres konkurrenters sider.

Det er ikke sådan, at jeg har meget direkte kontrol over udseendet, men hvis der er nogen, der har nogen idéer til, hvordan sidernes stil (udseende, content, navigation, etc.) kan friskes lidt op eller gøres lidt mere interaktive (uden at det går ud over overblikket, selvfølgelig), så fyr endelig løs.

Og hvad enten du har en idé eller ej, tusind tak for din tid.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2019 - 13:09 #1
lige umiddelbart kan jeg personligt ikke lide, at en hjemmeside tager langt tid at loade - og begge sider her loader en del - og når man så klikker på en link loader hele siden igen, i sted for at det kun er selve framet som skal opdateres... der er vel ikke nogen forskellige top- og bundbannere - så der er vel ikke grund til de loades igen ved klik på en link?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2019 - 13:17 #2
i forhold til sengetid er der heller ikke nogen grund til en dropdown under madrasser - når man klikker skal den bare vise alle madrasser med afkrydsningen i venstre side (som alligevel kommer) - det giver bare en kæmpe dropdown med valgmuligheder - og så kommer man alligevel på den samme side - lige meget hvad man vælger (selvfølgelig er der så afkrydset for en i forvejen)
Avatar billede Eternalnoob Juniormester
24. oktober 2019 - 08:55 #3
Tusind tak for hjælpen. Jeg ser på det. Glimrende forslag.
Avatar billede filia Juniormester
12. november 2019 - 13:28 #4
Du er nok færdig med arbejdet nu, men alligevel, og bare et par hurtige vedr. catering:

Den store overskrifttype er uegnet og passer ikke ind (Playfair Display, ser den ud til at hedde). Til mad er der brug for en lækker skrift, måske ligefrem en lækker kunstskrift. Ellers en meget stilfuld skrift uden seriffer, ligesom fx logoet.

Retskrivning: Aldrig punktum efter overskrift.
Har umiddelbart set to: 'Det betyder endnu flere stærke tilbud i hele november.' og 'Eksklusiv catering med udgangspunkt i det nordiske køkken.'
Erstat med udråbstegn eller ingenting.

Skrifttypen i 'Det betyder endnu flere - -' er heller ikke velvalgt. For bred, spinkel og ligegyldig. Smallere og kraftigere ville fx hjælpe på det (og længere til venstre eller centreret, så linjen balancerer med det ovenover og i det hele taget). Og et udråbstegn!
:-)