Avatar billede Xs_Razr Seniormester
26. oktober 2019 - 11:48 Der er 3 kommentarer

Gigabit switch påkrævet på 250/250 Mbit?

Hej derude

Jeg har for nylig bestilt en ændring i min internethastighed, sådan så jeg kommer op og køre 250/250 Mbit.

Er det nødvendigt at investere i en større switch i den forbindelse?

Har en stationær og en bærbar der fungerer som workstation, hvor de begge kører kablet pt. via en lille switch fra TP-Link, for at køre dem uden om routeren. Deruodver har vi 4 trådløse enheder samt en tv-boks der bruger forskellige funktioner der kræver LAN opkobling.

Sidder og spiller lidt forskellige onlinespil i ny og næ og laver en del front end udvikling.

Er der en god switch i kan anbefale evt.?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2019 - 12:45 #1
hvad kan den switch du har yde ?
Avatar billede Richard Thune Forsker
26. oktober 2019 - 12:52 #2
En gigabit switch er sikkert en god ide hvis du har behov for en switch.
Kender ikke noget til mærker men mener de er almindelige og billige.
Har du gigabit porte i router/stationær/bærbar?
Tror der er noget du har misforstået (eller måske har jeg), formoder at den router du snakker om sidder i forbindelse med din internetopkobling, så har du din switch forbundet til en port i routeren.
Med en gigabit switch vil de to pc'er  kunne snakke med hinanden med fuld hastighed, men vil du snakker med internettet kan du ikke køre uden om routeren.
Så med mindre du flytter store datamængder mellem de to pc'er har du nok ikke gavn af switchen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. oktober 2019 - 13:34 #3
Det lyder som et lidt specielt setup, hvis du har både en router, en stationær PC og en laptop, der alle går direkte på nettet...? Mon ikke det er sådan, at din fiberboks også router, så din egen router kun leverer WiFi til de trådløse enheder indenfor på dit eget netværk?

Anywho, hvis din switch er 100Mbit vil den let blive en flaskehals for de to PC'ere.