Avatar billede perh Juniormester
26. oktober 2019 - 23:00 Der er 4 kommentarer

ereg_replace til preg_replace

Er der nogen der kan hjælpe mig med at oversættedenne ereg til preg:

ereg_replace("[\][\]", "/", $_SERVER["PATH_TRANSLATED"]))."/"

Jeg er ikke sikker på, hvor meget der skal escapes og  "omkranses"
og tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2019 - 09:03 #1
<?php

  $path="\\\\hejsa";

  $path2=preg_replace("/\\\\\\\\/","/",$path);

  print $path;
  print $path2;

?>

Den udskriver  før-teksten som:  \\hejsa  og efter-teksten som: /hejsa

Jeg går du fra at det er hvad du ønsker.
Avatar billede perh Juniormester
27. oktober 2019 - 10:14 #2
Egentlig skulle jeg bare have det transkriberet:

Kan man skrive det sådan:

preg_replace("{[\][\]}", "/", $_SERVER["PATH_TRANSLATED"]))."/"

eller skal der mere tilpasning til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2019 - 10:35 #3
Syntaksen er forskellig, så du kan ikke bare flytte det uden omskrivning.
Avatar billede acore Ekspert
27. oktober 2019 - 18:21 #4
#3: Ja, og jeg tror, at det er derfor han spørger, som han gør.

@perh: Din php kode er ikke bare uafsluttet, der er også en venstreparentes og to højreparenteser. Så det er svært at oversætte... Men nej, du kan ikke gøre, som du gør. Start og slut delimiter skal være ens.

Når det så er sagt, er det vigtigste, at få sat de delimiters omkring din regexp. Se evt https://docstore.mik.ua/orelly/webprog/pcook/ch13_02.htm eller drop den rigtige kode.