Avatar billede bas Forsker
30. oktober 2019 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ethernet/RJ45 splitter - kvalitet

Hej

Jeg ved godt at man nok bør bruge en switch i stedet,
men jeg regner med at bruge
en Ethernet/RJ45 splitter der laver et stik om til to stik.
Er der forskeli i kvaliteten på disse?
Kan der anbefales noget konkret?
Skal splitteren f. eks. helst være afskærmet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. oktober 2019 - 17:03 #1
?? - til hvilket formål

Du kan ikke bare fordele et ethernet signal ved at splitte ledningerne op - der skal noget elektronik til at styre det (enten en HUB eller en SWITCH).

Hvis det er til andet formål, så forklar.. - man kan eks. få en "splitter" der deler de 8 ledere op i 2x4 ledere til telefoni o.lign. - men de vil ikke virke til netværk.
Avatar billede bas Forsker
30. oktober 2019 - 18:16 #2
Fra et krydsfelt til et stik i væggen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. oktober 2019 - 19:42 #3
Nu mente jeg hvilken type udstyr det skulle bruges til (PC, analog telefon, digital telefon, printer o.s.v.).

Men du skal vel ikke bruge noget split fra et krydsfelt til ét stik i en væg? - det er vel bare et helt almindeligt netværkskabel?

Der er noget jeg ikke forstår... - venligst forklar setuppet nærmere.
Avatar billede puren Ekspert
30. oktober 2019 - 21:58 #4
har aldrig fået disse splitter til at virke rigtig

ole_madsen
ideen bag er at man i stedet for at bruge et kabel der køre gigabit som stepper man det ned til 100Mbit som kun bruger pin 1,2,3 og 6 så er der 4 ledder tilbage som kan køre en ny 100Mbit forbindelse uden at skulle trækken et nyt kabel. man skal self have en splitter i begge ender
Avatar billede JensSilkeborg Novice
30. oktober 2019 - 23:11 #5
Virker fint her ,har 2 video cams kørende på dette setup , jeg har dog selv sat stik på enderne , frem for splittere.  , gad ligesom som ikke trække kabler ud i den anden ende hvis det kunne ungås.  Har faktisk 2 kabler derud ,men det andet kabel bliver brugt til strømfødning af cams 2x12 v
Avatar billede bas Forsker
31. oktober 2019 - 16:43 #6
Tak for jeres kommentarer.
Det er til en PC og en partikeltæller.
Vi havde faktisk en almindelig splitter og det ser ud til
at fungere fint.
Det er også mere fremadrettet... findes der splittere,
som holder bedre end andre?