Avatar billede perh Juniormester
01. november 2019 - 16:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Perl defined() duer ikke

Jeg har et perl-script, som indeholder udtrykket:

if (!defined(%Form)) { &error('bad_referer') }

det har virket fint på den gamle server, men jeg har nu flyttet det til en ny server, hvor error_log er så venlig at fortælle mig:
"Can't use 'defined(%hash)' (Maybe you should just omit the defined()?) at /var/www/vhosts/xxx/httpdocs/cgi-bin/mitscript.pl line 239. "

Det gjorde jeg så og så kører det, men der skulle jo gerne evalueres.

Jeg mener den gamle server kørte mod_perl
den nye med PHP7... har ikke andet perl end
PCRE (Perl Compatible Regular Expressions) Support    enabled
PCRE Library Version    8.41 2017-07-05

Er der et andet udtryk som gør det samme som "defined()" og kan det være %Form, som skal deklareres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2019 - 09:42 #1
Din konstruktion med defined fra "gammel" perl er identisk med

    if ( ! %Form ) { &error('bad_referer') }

I begge tilfælde kontrolleres om der en hash med navnet %Form.
Avatar billede perh Juniormester
02. november 2019 - 10:44 #2
Tusind tak, det var lige det, der skulle til.
Nu kører det igen.