Avatar billede bvirk Guru
13. november 2019 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Påvirke webdesignere til 'fallback' fra moderne javascript frameworks

Det ser fandens flot ud - web2.0 layouts lavet i nogle af disse:

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_JavaScript_frameworks

Men hvor er det dog skide iriterende, når man drister sig til at browse iført en enkelt 1Ghtz kerne.

Var så inde på webinterfacet på gmail.com - noget der går år imellem da email klienter selv henter.

gmail.com startede også flot og meget langsomt ud som havde det været twitter.com

MEN - nederst i højre hjørne, var et link med titlen: html. Et klik på dette var som at tænde for lyset - pling! så var mapperne der - det eneste der interesserede mig.

Det jeg var faktisk en enorm service for mig - gid det var mere udbredt
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2019 - 12:54 #1
Hvordan i alverden har du dog fået fat i en computer (eller selv telefon/tablet) med kun én kerne? Det har da nærmest ikke eksisteret i efterhånden mange år. Selv en 300 kr Raspberry Pi har været quad core i årevis.

Du er desværre nok nødt til at indse, at det moderne web er Javascript-baseret mange steder. Når siderne designes fra grunden til det (hvilket giver mange fordele), så er det en væsentlig omkostning at lave en legacy-version uden Javascript, og det er ikke det værd for den håndfuld bruger der har opstøvet en single core maskine et eller andet sted.

For Google er det lidt et særligt tilfælde, fordi selv 1% af deres brugere regnes i millioner.
Avatar billede bvirk Guru
13. november 2019 - 13:57 #2
Midre en så langt som 'legacy-version uden Javascript' kunne dog gøre det - jeg oplever stor forskel på om der blot anvendt jquery og håndskrevet javascript eller noget som angular.

Det er en asus eee fra nullerne hvormed dette, via fire68.2esr under slackware14.2, optræder rimmeligt udiskkremineret udi performance.

Det ridser markedssituationen meget godt op Slater - måske får jeg tid til so ein hindbær på et tidspunkt.