Avatar billede LVK Praktikant
14. november 2019 - 18:45 Der er 1 kommentar

Opdatering af Mac gået i stå/i ring

Hej!
Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig, da jeg absolut ingen forstand har på computere.
Jeg har en MacBook Pro købt i april i år, som jeg bruger til studie og da den kom op med en opdatering trykkede jeg videre. Efter noget tid kom den med en meddelelse om, at macOS ikke kunne installeres på computeren da der ikke er nok ledig plads på Macintosh HD - data til installering. Slut installeringsprogrammet for at genstarte computeren og prøve igen.

Her efter kan jeg kun trykke start igen.
Det gør jeg så, men efter den har startet igen og når halvvejs i opdateringen, kommer samme meddelelse frem igen, og jeg kan ikke komme videre.

Hvad pokker skal jeg gøre? Alt materiale til mit studie ligger her på. Jeg har dog sørget for at gemme alt i iCloud drive, men jeg ved ikke hvordan det påvirker min filer, alt afhængig af hvad jeg skal gøre med min computer?

Håber sådan der er nogen der kan hjælpe mig!
Mvh. Laura
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2019 - 21:13 #1
På en anden Mac eller PC kan du logge på din iCloud konto og se hvilke filer, der er sikkerhedskopieret der.
Det er en god idé, at downloade alle filer fra iCloud om gemme dem på en ekstern harddisk.
iCloud er en synkroniseringsservice. Hvis du sletter på din Mac eller iOS enhed slettes det også i skyen.

Dit problem er formentlig en overfyldt harddisk på Mac'en.

Ofte skyldes det lagring af billeder og videoer. Check hvad der fylder på din Mac.

Gem filer på en ekstern HDD.

Når du har sikret en kopi af filer kan du slette og skabe plads på Mac'en. Derefter kan du opdatere,