Avatar billede Str1kez Seniormester
21. november 2019 - 19:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor længe kan man forvente den at holde?

Hej Computerworld folkens!
Jeg har for 3 måneder siden, købt en Lenovo IdeaPad 330s. Det er en super lækker computer, og er MEGA glad for den.
Mit spørgsmål er så : Hvor længe kan jeg forvente at den kan holde?
Det er trodsalt en computer til 5500 kr, så vil da gerne have nogle år ud af den.
Jeg bruger den 5 - 10 timer om dagen, så den bliver brugt en del. Den bliver primært brugt til skole, og så lidt YT og ting som det.
Link til computeren : https://www.komplett.dk/product/1076200#
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2019 - 19:15 #1
Kommer fuldstændig an på hvad du mener med "holde" og hvad du forventer at bruge den til.

Jeg gætter på du ikke mener hvor længe den holder før den går i stykker. Det er naturligvis umuligt at sige, men Lenovo er et pålideligt mærke og du har reklamationsret de første to år, og derefter er det ofte muligt at få repareret den enkelte del der ikke virker.

Du mener nok nærmere før den bliver ulideligt langsom. Og det kommer an på hvad du skal bruge den til, som sagt - og hvad du selv definerer som ulideligt. Hvis vi kun snakker om en browser, teksteditor og lignende simpel software, og du godt kan leve med at nogle ting tager lidt tid om at starte, så kan du måske godt være heldig at få 10 år ud af den. Det er ingen dårlig maskine til pengene.
Avatar billede Str1kez Seniormester
21. november 2019 - 19:33 #2
Okay mange tak :)
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2019 - 19:40 #3
Enig med #1. Hvis du kun skal bruge den til det, du beskriver, så kan den sikkert klare det i en hel del år, måske ti. Men, om ti år går du nok ikke længere i skole, og om ti år er der absolut ingen garanti for, at Microsoft eller andre vil understøtte hard- og software på den. Vær superglad, hvis den stadig tilfredsstiller dine krav om fem år :-)
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2019 - 20:45 #4
#3: Ja, jeg tror klart også Marcus selv vil vælge at udskifte den inden da - men det er altid rart at kunne gøre det i sit eget tempo, uden at være presset til det fordi det man har er uudholdeligt.