Avatar billede Cille04 Mester
29. november 2019 - 09:01 Der er 3 kommentarer

PAT

Jeg er i gang med at læse om PAT (port address translation) og er egentlig så småt ved at have styr på det - men jeg kan simpelthen ikke lige finde ud af det her med portene. Hvad er det for nogle porte, hvor er de henne?
Avatar billede ebea Ekspert
29. november 2019 - 09:28 #1
Hvis du mener at du er ved at have styr på det, vil jeg da mene, at der er "smuttet noget" hos dig, i indlæringen.
De porte du omtaler, er dem som der uddeles til de enkelte enheder på netværket, på, og fra din Router. Så hver gang at en enhed på det lokale netværk kobles på, holder Routeren styr på, hvem der har fået tildelt hvilket port nummer, og hvem der kommunikeres til, ud til den IP adresse som der uddelt fra din internet udbyder!
Avatar billede Cille04 Mester
29. november 2019 - 10:59 #2
Ebea: Jeg har, som sagt, forstået det du skriver der.

Mit spørgsmål gik på hvilke porte der er tale om
Avatar billede ebea Ekspert
29. november 2019 - 11:19 #3
#2 - Og jeg gav dig svaret. Det er ikke fysiske porte, men omtales som porte!