Avatar billede Anja Praktikant
30. november 2019 - 14:26 Der er 5 kommentarer

Der er sket en fejl ved overførelse af billeder

Nogen der har forstad på jpg filer? 🤷‍♀️
Jeg har overført billeder fra min android telefon til computeren(har gjort som jeg plejer. Altså flytte billederne over i en mappe)
Men nu kan jeg ikke åbne filerne. Computeren siger den ikke understøtter filen. Og går jeg ind i egenskaber på et enkelt billede, siger den at billedet fylder 34gb 🙈🤷‍♀️
Har forsøgt at flytte den tilbage til telefonen, men der kan jeg heller ikke se billedet mere.
Nogen der har forstad på det?? 🙏🙏🙏

Jeg har forsøgt at overfører et nyt billede, helt uden problemer.
Avatar billede Slater Ekspert
30. november 2019 - 16:49 #1
Ja, der er da tydeligvis noget galt, men når du siger "gjort som du plejer", hvad betyder det så? Hvad præcis har du gjort?

Har filerne på din computer stadig .jpg filendelse eller står de som jpg-filer?
Og rent bortset fra det, hvorfor bruger du ikke bare Google Photos til at overføre automatisk?
Avatar billede Anja Praktikant
30. november 2019 - 18:01 #2
Jeg har koblet min telefon til computeren via et USB stik. Også har jeg klippet billederne fra kamera mappen over i en mappe på computeren.

Filerne et .jpg.

Jeg har ikke tænkt over man kunne gøre det på andre måder. Det har altid fungeret fint for mig, at gøre det på den her måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2019 - 18:05 #3
Når du klipper så fjernes filen fra den destination den kommer fra. Det kan være yderst kedeligt når det går galt. Kopier og sæt ind bibeholder filen i mappen. Når du så har tjekket at alt er i orden kan man slette på kamera.
Avatar billede Slater Ekspert
30. november 2019 - 18:07 #4
Hvis din Android telefon ikke er meget gammel og du ikke har slået det fra med vilje, så synkroniserer den helt automatisk alle dine billeder med Google Photos, så du kan bare gå ind på https://photos.google.com og se dem fra enhver computer, eller downloade dem hvis du vil redigere dem. Ingen grund til USB-kabler og andet besvær.

Naturligvis burde det også virke at kopiere dem, men... hvis filen virkelig er .jpg, bør de ikke fylde 34 GB. Det skulle være en helt ekstremt høj opløsning for at give mening. Det er dog svært at sige hvad der er gået galt. Den eneste gode måde at se om det virkelig er et JPEG billede, eller en anden fil der har fået .jpg navn på ved en fejl, er at kigge på headeren i en hex-editor, men det tænker jeg er for meget forlangt.
Avatar billede Anja Praktikant
30. november 2019 - 18:28 #5
Min telefon er kun 2-3 år gammel. Kan godt se mine billeder ligger på det link. Så ved jeg da det til næste gang.

Der er gået noget helt galt. For den siger alle filerne er på 34,1 GB. Og det er lige meget om det er .jpg filer eller videoer. Men der er over 1000 billeder. Så det burde slet ikke være muligt at have så meget liggende på min computer.

Det sidste du skrev har jeg ingen idé om hvad betyder.
Men må ha fat i en it mand på mandag, som måske kan gøre noget 🙏