Avatar billede Jannickhess Professor
01. december 2019 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Det kan man gøre i Google Chrome (Sådan Lukkes alle vinduer, i Chrome)

Dette her er et forslag, til hvordan man lukker alle Googlechrome Vinduer ned på en gang,

Oppe i venstre hjørne, i Browseren Googlechrome er der et lille ikon, enten et gråt et uden noget billede, eller et lille logo med en Grå mand på.

Venstreklik på dette ikon, derefter på (LUK ALLE VINDUER)

Håber at i kan bruge det til noget,

HUSK LIGE AT GEM FØRST
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 16:01 #1
Det var ikke lige noget jeg stod og manglede, men jeg var nysgerrig nok til at prøve det. Men kan ikke lige forstå det. Min Chrome har ikke noget ikon oppe til venstre - der er bare fanerne. Snakker vi på Windows, MacOS, Android... hvad?

Ud over det forstår jeg ikke helt pointen. Hvis man vil lukke alle faner, lukker man vel bare vinduet med X-knappen i højre hjørne på Windows eller den røde knap på Mac? Der er vel ingen der stadig åbner flere vinduer i moderne browsere?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2019 - 16:29 #2
Jeg tror der menes ikonet til din brugerprofil - er man logget ind, er det ens google ikon der vises (typisk et portrætbillede). Lige til venstre for de 3 menuprikker.

Personligt bruger jeg bare ALT+F4...
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2019 - 16:38 #3
Højreklik på Adresse linjen og tryk på luk!
https://ibb.co/bNjh6W7
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 16:42 #4
#2: Ah, højre hjørne, ikke venstre hjørne. Så giver det mere mening.

Stadig forstår jeg ikke hvorfor man skulle ønske at lukke alle faner/vinduer med en særlig knap, i stedet for bare at lukke programmet som man gør med alle andre. Uanset om det er alt+f4, klik på X, højreklik og vælg luk på proceslinjen eller hvad man har lyst til - så er det jo det samme som i alle andre programmer.

Eneste undtagelse er hvis man har mange vinduer åbne, ikke faner. Det troede jeg dog ingen gjorde - men i så fald kan man stadig højreklikke på Chrome-ikonet i proceslinjen og vælge luk alle, ligesom med alle andre programmer.
Avatar billede Jannickhess Professor
02. december 2019 - 16:40 #5
#1 (Slater)

Chrome på en Windows 10 Computer.
Der er en lille rund Grå cirkel, med en lille mand inden i. lige nedeunder det Røde kryds øverst til Højre

Hvis man lukker et vindue af gangen ved at trykke på det røde kryds så hvis man har 10 vinduer åbne på samme tid.

Kan alle lukkes ned på en gang = (Luk alle dine vinduer stå der nederst)
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. december 2019 - 09:41 #6
#5
Men nu skrev du jo altså, at det var i venstre hjørne, så selvfølgelig blev folk forvirrede ;-)

I øvrigt er det da (mindst) lige så nemt bare at højreklikke på Chrome-ikonet på taskbaren i bunden, og vælge "Luk alle vinduer" (har den engelsksprogede version, så det hedder muligvis noget lidt andet på dansk).

Men hvorfor overhovedet have mere end ét Chrome-vindue åbent?
Avatar billede Jannickhess Professor
04. december 2019 - 21:49 #7
Tak for jeres kommentarer

Jeg lukker spørgsmålet