Avatar billede Peter Olsen Seniormester
02. december 2019 - 15:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

koncerter på smart tv

Jeg har købt et par DVD'er med koncerter for længe siden. Men jeg kunne tænke mig at se/købe dem på mit smart tv. Er der nogle der ved hvor man i gennem smart tv kan købe/se det samme som jeg har på mine DVD'er.

Jeg har samsung tv.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2019 - 15:54 #1
Hvis du trykker på Smart Tv symbolet kan du vælge Browser hos mig kommer Bing så kan du måske der bestille noget men jeg har aldrig prøvet.
https://ibb.co/j4sJnYg
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2019 - 17:15 #2
jeg har sat en mindre ssd (250gb) til mit 5 år gamle tv.
Min disk er ntfs, så jeg kan koble den til pc og selv styre de film, der skal på. Så hvis du kopierer dine dvd'er til en ekstern disk, som du sætter på tv, så sparer du penge til at købe det, du allerede har.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
02. december 2019 - 18:34 #3
#2 ja jeg tænkte nok det vil blive sådan noget i den retning. Jeg tror at jeg lægger der over på drev. Jeg tænkte også på at opload til youtube ( hvis man kan/må det ). Jeg tænte også på onedrive !
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2019 - 18:55 #4
youtube kan og må du ikke - de scanner film igennem, og du skal betale for ophavsrettighedskrænkelser - det er dyrt i tredie potens
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2019 - 19:09 #5
Jeg har lige prøvet at lægge nogle Video filer over på en HDD det kan godt lade sig gøre Men der er et problem så kan jeg ikke optage fra tv Som jeg oprindelig havde den til! Hvis jeg trykker på optagelse så vil den om formatere min Disk. Men så må jeg jo have 2. Disken skal være MBR Allokeret ikke GPT.
https://ibb.co/HD40j8X
https://ibb.co/7JPtwKj
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2019 - 19:21 #6
du skal have 2 diske - en til dine egne film (som koblet på, når du vil se dem) og en formateret til tv, som du optager fra tv, og kan pause udsendelser med. Den tv-formaterede er den, du 'altid' har tilsluttet, den anden med film kun, når du ser disse.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. december 2019 - 20:25 #7
Hvis du har hdmi på din pc og på dit tv er det bare at forbinde med et kabel. Så kan du se alt fra pc.en på dit tv. Det kræver selvfølgelig, at du har et dvd drev i din pc.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. december 2019 - 21:10 #8
Hvis du har DVD-video, du gerne vil overføre til harddisk som almindelige videofiler, vil jeg kraftigt anbefale gratisprogrammet MakeMKV. Det tager lynhurtigt en 1:1 kopi af MPEG2 videoe(r)n(e) og gemmer dem som MKV-fil(er) på din computer, som du kan streame til dit TV.

Hvis du har en Chromecast (enten indbygget i dit TV eller som 'dongle' bag på dit TV) er den absolut nemmeste løsning den gratis app Videostream for Chromecast, som afspiller alle typer af video: https://getvideostream.com/

Hvis du ikke har Chromecast, er den nemmeste trådløse mulighed Plex.TV
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
03. december 2019 - 20:25 #9
Jeg takker for deltagelsen. Det var lærerigt. Jeg tror jeg henter min gamle DVD afspiller op fra kælderen 😊
Avatar billede eurositi Ekspert
04. december 2019 - 21:58 #10
Jeg forstod dit oprindelige spørgsmål og din efterfølgende kommentar (#3) således, at du gerne ville have indholdet fra DVD'en over på din harddisk som videofiler. Dérfra ville du gerne kunne streame videofilerne til dit Smart TV.

Mit sidste svar blev måske lidt for teknisk, men det er er piv-nemt:
1) Brug først MakeMKV til at kopiere indholdet over på din harddisk.
2) Installér herefter Videostream for Chromecast.
3) Start programmet og vælg MKV-videofilerne ... Så er de "i fjernsynet".

DVD-indhold er dog i relativt lav kvalitet ift. vore dages 2k og 4k-fjernsynsskærme. DVD video er i pixelopløsningen 720x576 (25 billeder pr. sekund), mens dit TV sikkert kan vise 1920x1080 opløsning med op til 60 billeder pr. sekund. Så du vil muligvis kunne finde videoerne i højere kvalitet på YouTube. I så fald er det spild af tid med de gamle DVD'er.
Avatar billede WilliamM Praktikant
29. januar 2020 - 03:33 #11
Ville overveje at anskaffe en Chromecast - de fås for ikke mere end et par hundrede kroner. I så fald kan du streame din browser-skærm op på TV'et og se livekoncerter lige så tosset du vil.