Avatar billede Jean Juniormester
04. december 2019 - 20:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google Foto og iPhone - slet af billeder

Hej
Jeg har sat automatisk synkronisering op, så når jeg tager et billede med min iPhone, så uploader den automatisk til Google Foto.
Når jeg sletter et billede i Google Foto, så bliver samme billede også slettet på min iPhone. Det ønsker jeg ikke, og tænker det sikkert er noget i mine indstillingerne.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2019 - 21:34 #1
Hvad er formålet med at slette et billede i Google Fotos, hvis det er et billede du vil beholde på din iPhone. Billedet i Google Fotos ligger jo kun i skyen, og fylder ikke på telefonen.
Det er omvendt muligt at skabe mere plads på telefonen ved kun at gemme i Google Fotos.
Avatar billede Jean Juniormester
04. december 2019 - 21:52 #2
Jeg bruger telefonen arbejdsmæssigt, mens Google Foto kun er til privat brug. Derfor sletter jeg arbejdsbilleder fra min Google Foto, men har brug for dem på telefonen.

Lige p.t. har jeg masser af plads på min iPhone, så jeg har ikke brug for at slette billeder der, og har indtil videre gemt alle mine billeder (gamle vane - og livrem og seler).
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2019 - 22:25 #3
Det giver mening. Hvis du i en browser på din pc sletter billeder i Google Fotos, så sletter den ikke på din telefon. Prøv lige at teste.
Avatar billede stjans Guru
05. december 2019 - 07:12 #4
Hvis alt er sat op til sync så slettes billederne vel begge steder; ellers er der ikke tale om sync ?

Jeg ville bare gemme i skyen så - og ikke synkronisere.
Avatar billede Jean Juniormester
05. december 2019 - 08:36 #5
Hej @Ink
Har testet det og du har ret. Sletter jeg et billede fra Google Foto via min PC, forbliver billederne i kamerarullen på min iPhone, hvorimod sletter jeg billedet via min telefon, så slettes det også fra kamerarullen.
Er det løsningen, eller er der en indstilling hvor man kan forhindre det?
Avatar billede INK Ekspert
05. december 2019 - 09:02 #6
Jeg tror det er løsningen. Når man har givet appen på telefonen lov til at læse billederne virker sletning. Der er jo den indbyggede feature med sletning af billeder i kamerarullen for at skabe plads når sikkerhedskopieringen til Google "skyen" er gennemført.
I en browser på en iPad kan jeg også slette billeder direkte i Google Fotos uden det påvirker min kamerarulle, så det kan du også på iPhonen.
Det må du nok leve med, jeg har ikke kunnet finde en anden løsning. 😀
Avatar billede Anlo999 Praktikant
19. juni 2022 - 19:17 #7
Hejsa.

Min datters Google foto fungere ikke som min. Når hun sletter fotos i sin kamararulle, så slettes de også i Google foto, kan i hjælpe?

Mvh Anne Louise
Avatar billede INK Ekspert
19. juni 2022 - 21:27 #8
#7 Anlo999

Foreslår du starter en ny tråd, da denne gamle tråd kun ses af tidligere deltagere.