Avatar billede Boejden Seniormester
06. december 2019 - 20:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

automatisk si-kopi af PC ved reinstallation af win 10

Win 10 gik ned, og der kom en anbefaling af at lave en back-up og geninstallerede win 10 fra grunden. Den del gik ok.
Men hvordan f... får jeg installeret fra den  backup der blev  lavet - det meldes der intet om!

og de mapper, der hedder noget med "Backup" ser umiddelbart tomme ud, når jeg ser efter i stifinder?!

Hvor er der en brugsanvisning til at bruge back-up-filer??
Avatar billede Boejden Seniormester
06. december 2019 - 21:22 #2
Om de umiddelbare tomme filer i back-up: der nævnes i linket muligheden af, at der er knyttet en hemmelig attribut til filerne.
Og det er der. nogle steder.....

Jeg vil i første omgang gerne vide, hvorledes man reetablerer backup´en når win 10 er køreklar - der er kun automatik til at lave back-up...og derefter ...ingenting :-(
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. december 2019 - 22:16 #3
Du kan ikke retablere systemet fra din backup - den vil stadig ende i en fejlbefængt installation.
Hensigten med det er at data kan hentes ud af den, som brugerdata o.l.
Avatar billede Boejden Seniormester
06. december 2019 - 23:02 #4
det er heller ikke systemet der skal reetableres - det gik af sig selv med en helt ny win10 installation. Backup  er fra mailkonti, foretrukne, kontakter, mailadresser, billeder og hvad ved jeg... det er dem jeg gerne vil have geninstalleret - win 10 kører som den skal, jeg mangler bare alt det andet...
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2019 - 08:54 #5
Kender ikke til backup fra Microsofts egen værktøjer da jeg bruger Aomei Backupper til de backups jeg laver.
Bøvler Windows 10, men kan startes, kan man altid lave en "In Place Upgrade" der fornyer styresystemet men beholder dine flier og programmer
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. december 2019 - 21:18 #6
Når du kigger i den folder, du har skrevet backup'en til, vil du finde en temmelig stor enkelt-fil, du kan dobbeltklikke.
Den vil nu dukke op som et nyt drev, du kan hente tingene ud fra.
Avatar billede Boejden Seniormester
08. december 2019 - 14:58 #7
hm,, lyder rimeligt....
1) på c: ligger en BACKUP my data og som indeholder både fyldte og tomme filer ... de fyldte kan jeg bare ikke få nogen steder, f.eks. til Firefox, f.eks kontakter, bogmærker mmm

2) på D: ligger en mappe Winows10opgrade med en kæmpe fil 3,2 GB.
Når jeg bruger din vejledning kan jeg f.eks. bruge IE , og så flyttes den til OVERFØRSLER...men jeg kan stadig ikke bruge indholdet.

Hvad skal/bør jeg åbne denne fil med?  og hvorledes får jeg indholdet gjort anvendeligt??
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2019 - 15:06 #8
#7 den 3,2 Gb fil er en .iso fil til brug ved installation. Den kan ikke køres direkte og skal enten brændes som en diskafbildning på dvd, eller klargøres ved hjælp af Rufus til brug som installationsmedie på usb
Avatar billede Boejden Seniormester
22. december 2019 - 12:00 #9
hm,  jeg kan ikke hente ting ud af den fil som CRK nævner :-(
Og må konstatere, at 220661 sikkert også har ret....
jeg er bare ikke klog/dygtig nok til at "finde-ud-af-det"
S... osse :-)
kan I deles om LØSNING?
og god jul alligevel
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2019 - 12:17 #10
Ok. Det var da ærgerligt.
God jul til dig også