Avatar billede mrtoy Praktikant
13. december 2019 - 18:22 Der er 10 kommentarer

hvad skal der til for mit tv kan få aps

Vores samsung ue46ez8005u tv hvor vi ikke kan installere aps til stream som D-play - viaplay - tv2play hvad gør vi i gamle dage smed men en lille pc foran ( medie center ) det må kan gøres mere snedigt i dag der er både wifi alm net via kabel og har rigeligt med net
Kan en cromecast klare det eller laver den kun en wifi forbindelse ? tv har net både wifi og alm net
eller er det noget andet der skal til
naturligvis skal prisen ligeså holdes i ro
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2019 - 18:58 #1
Det du kan se på en smartphone, tablet eller PC kan vises via en Chromecast.
Der findes 2 modeller en almindelig og en 4K Ultra model.
Chromecast forbindes til et HDMI stik på fjernsynet og strømforsynes via et usb-stik fra fjernsynet. 4K modellen kræver dog strøm fra en stikkontakt.
Din smartphone bruges som "fjernbetjening".
Avatar billede mrtoy Praktikant
13. december 2019 - 19:04 #2
ja men trækkets vel igennem telefon og til tvet på den måde og telefonen skal være i nærheden
eller ?
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2019 - 19:52 #3
Når en tv-udsendelse er sat i gang fødes streamen direkte fra nettet via din router til Chromecast. Telefonen bruges ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2019 - 23:10 #4
Alt dette skal forespørges fra selve D-Play support - viaplay support - tv2play support, hvad der understøttes.
- Det kan trods alt være at det ikke længere understøttes for dit TV model, eller til at starte med, er ikke inkluderet fra D-Play - viaplay - tv2play for din TV model af tekniske grunde eller andet.
- Hvis det trods alt virker med alt andet såsom Chromecast / PC / Bærbar / andet tredjepart enhed, så er sikker kun disse der undetsøttes.

God forespørgsel hos Supporten herfra hvad der kan benyttes for din TV model for disse underholdnings tjeneste :-D
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2019 - 08:39 #5
der er 3 udgaver af Chromecast:
Audio - som navnet siger - kun lyd, ikke billede - dur ikke til tv
Ultra - 4K opløsning - det kan dit tv ikke, så spild af penge
3. gen - egentlig uden navn, men til tv i full-hd.
du vil ikke købe ældre/udgåede modeller (kaldes ofte restsalg) - de er ringere, og ikke prisen værd.
Avatar billede mrtoy Praktikant
14. december 2019 - 09:24 #6
Hvad kan så bruges ud over at bygge et medie center (pc) og overføre til tv via HDMI kunne en tablet klare det i rimelig kvalitet ?
og kan man overføre billet lyd via usb
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2019 - 09:40 #7
Jeg har valgt Apple tv boks, da Philips ikke gider opdatere/lave apps til mit tv.
At den kan 4K og hdr kan du (og jeg) så ikke få glæde af, men måske i næste tv...
https://www.apple.com/dk/apple-tv-4k/
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2019 - 09:45 #8
Pc som medie. Den larmer altid lyd fra blæser, men du skal kun bruge hdmi kabel, da pc sender både lyd og billede den vej. Apple tv er lydløs, mindre, og starter hurtigt.
Avatar billede eurositi Ekspert
14. december 2019 - 10:36 #9
Med en Chromecast kan du:
- Vise alle apps med Cast-funktion på din mobiltelefon på din TV-skærm (DR TV, TV2 Viaplay, Netflix, HBO, YouTube, Spotify, Yousee Musik/Film&TV, VLC medieafspiller, Google Photos, osv.)
- Streame enhver lokal videofil uanset codecs/filformat med appen Videostream for Chromecast (gratis)
- Vise alt, hvad du kan vise i Chrome-internetbrowseren på din TV-skærm. Dvs. du kan også caste video eller internet-faner fra din PC/bærbare.

Hvis dit TV kan vise 4k opløsning, og du gerne vil ha' mulighed for at udnytte det, skal du vælge Chromecast Ultra-udgaven, som koster cirka 650 kr. (AppleTV med 4k-understøttelse koster mindst det dobbelte og har stadig flere begrænsninger)
Avatar billede kurtba Ekspert
14. december 2019 - 21:22 #10
Efter at der beskrevet om Chromecast spørger du #6 om, hvad der så kan bruges. Vil du ikke bruge Chromecast?
Både den gamle Chromecast og den nye 3. generation kan jo det, som du efterspørger, og prisen er kun 320 kr. som udgangspunkt.
Power sælger p.t. 3.generation for 299 kr. Med Chromecasten kan du jo streame fra både ipad, tablet, iphone, android phone, pc m.m. Så det er da bare med at komme i gang.
Enhederne  behøver ikke at være i nærheden af hinanden, de skal bare være tilsluttet samme netværk for at fungere.