Avatar billede Kasper1989 Novice
17. december 2019 - 09:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Coreldraw med excel reference

Jeg sidder og arbejdet i et dokument hvor der er små tekstbokse som referere til en excelfil.  der er en simpel excel med 2 kolonder og 5 rækker. Jeg kunne godt tænke mig at tilføje en ekstra række, men når jeg hopper tilbage i CorelDraw, lader den ikke den nye række komme med ind på tegningen. Jeg håber det giver mening..

Er der en kyndig der kan hjælpe med dette?

Mvh Kasper
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2019 - 09:56 #1
I Coreldraw, kan du ikke trække, eller kopiere tekster ind. De vil komme ind som objekter. Så hvis du skal have et link ind, så skal du manuelt lave dette i din eksisterende tegning.
Avatar billede Kasper1989 Novice
17. december 2019 - 10:09 #2
Jeg er helt med på at det er et objekt. jeg har fået en eksisterende fil, hvor der ligger worksheet-objekter i. objekterne  referere til excelfilerne, men jeg vil gerne have en række mere på, men der kan man ikke ved bare at klikke ind i filen og tilføje en række mere.
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2019 - 10:21 #3
#2  -  Nej, det kan man ikke (hvis det er et objekt) i Coreldraw. Men hvis dine Excel data er indsat som en tabel i Corel, så burde du kunne dobbeltklikke på tabellen, og derved blir' du bragt til excel, hvor du kan lave ændringer, som så reflekteres i Excel.
Avatar billede Kasper1989 Novice
17. december 2019 - 10:33 #4
Det er netop der problemet er, Jeg klikker mig ind i objektet, og laver en ekstra række i excelfilen, men den ændring optræder ikke op objektet efterfølgende :)
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2019 - 11:24 #5
#4 - Nej, jeg skriver også, at du kan ikke gøre det med et objekt, men du kan, hvis det er oprettet som en tabel i Coreldraw!
Prøv f.eks. at lave en lille opstilling i Excel, og så kopier det over i en ny Coreldraw tegning, og indsæt der. Så vil du se det som en tabel i Corel, og hvis du dbl. klikker på tabellen, så bliver du ført over i excel, hvor du kan lave ændringer, som så reflekteres tilbage i Corel tabellen.
Avatar billede Kasper1989 Novice
17. december 2019 - 12:50 #6
Det prøver jeg lige!