Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
27. december 2019 - 21:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Scanning på HP laser colorjet cm2320nf

WiFi tilslutning. HP color laser jet cm2320nf kan ikke skanne. Win10, Lenovo L540, siger at den ikke kan finde computeren, og at denne funktion ikke er opsat. Jeg kan ikke finde en passende driver på HP support. Den kan printe og scanne på usb, og printe på net, men ikke scanne.
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2019 - 21:40 #1
Har du prøvet at downloade Windows Scan app fra Microsoft Store. Den kan formentlig anvendes til scanning.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 22:09 #3
Kører selv Win 10 her og den finder en 320 mb stor fil til download fra linket. Mon ikke det er den du skal bruge?
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
28. december 2019 - 00:10 #4
Som sagt, scan virker med usb. Med WiFi siger printeren at computeren - sådan forstår jeg det - ikke er sat op til at printe. 320 MB filen er installeret. Kigger lige på Win scan app........
Avatar billede wjens Guru
28. december 2019 - 11:04 #5
Jeg har flere gange fået forbindelsen til scanneren i en HP multi printer i gang med "HP Smart" app, som hentes i Microsoft Store (windows 10).
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
28. december 2019 - 14:46 #6
Ja, den klarer de allerfleste problemer, men ikke dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 15:41 #7
Ved førstegangs opsætningen til printeren her skal den kobles direkte på netværket med kabel indtil den er konfigureret til printeren. Det står på side 54 i manualen.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01458900
Før kan man sikkert ikke bruge scanner over netværket.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 16:07 #8
Hov det ser ud til at være en forkert printer jeg fandt.
Jeg vil dog alligevel anbefale men kigger efter om den ikke skal kobles med kabel første gang gennem manualen
Avatar billede wjens Guru
28. december 2019 - 16:14 #9
220661: printeren må være på netværket med kabel, for den understøtter slet ikke wifi. Han skriver jo også at han kan printe via net. Ok så langt. Problemet her (tror jeg) er, at han på printeren vil skanne til pc, men at pc'en ikke melder sig, når printeren spørger efter den. Er set før, men jeg har ikke lige medicinen.

PeterF: kan du skanne den anden vej? - altså ved at aktivere fra pc'en ved at bruge "HP Scan and Capture" fra Windows store.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 16:17 #10
#9 Så forstår jeg ikke hvorfor de to første ord i hans indledning skal være Wifi tilslutning??
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 16:19 #11
#9 Og med de drivere Windows har med kan man næsten altid printe, stort set fra hvilken som helst printer. Det kræver ikke meget af en driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 16:29 #12
#9 Du har ret.
Interface er usb 2,0 og Lan :-)
Avatar billede wjens Guru
28. december 2019 - 16:43 #13
#10: jeg antager at det er pc'en, som er på wifi.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2019 - 16:57 #14
#13 Ja "tiøren" er faldet ;-)
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
29. december 2019 - 17:13 #15
Tak for al hjælp.
Det hjalp da jeg afinstallerede hele printeren og startede forfra med 320 MB filen. Den guidede mig helt igennem, out of the box.
Jeg installerede printeren som WiFi på routeren, som den er på med et kabel. Med 192.168.0.16, så det er trådløst fra pc'en men med kabel til routeren.
Tak for jeres hjælp. HP er dygtige. Jeg har ikke prøvet om den kan scanne fra printeren til pc'en, det bruger jer ikke.