Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 14:52 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Luskede priser fra TotalAV

TotalAV reklamerer med prisen 19 euro  for Antivirus PRO
(142Kr.) men har opkrævet 32,75 euro  (177kr.). Det er Ca. 25% mere.
Og den pris fremkommer først når man har indtastet sine konto data.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2020 - 15:07 #1
De skriver dog at den anførte pris er uden moms.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 15:26 #2
Ja det har du ret i, men det står nedenfor og ikke ved prisen 19 euro køb nu.
Anstændige  firmaer skriver den reelle pris og deraf moms.
Og hvis du mener man skal se sig bedre for og læse det hele, så har du ret igen. :-)
Avatar billede INK Ekspert
03. januar 2020 - 15:32 #3
Hvis man bruger Windows 10 og er almindelig privat bruger, så er den indbyggede Defender efter min mening tilstrækkeligt som Antivirus mm.
Avatar billede falster Ekspert
03. januar 2020 - 15:37 #4
Enig med ink i #3.

Behovet for betalingsantivirussoftware til Windows bliver sværere og sværere at få øje.

Men måske har andre forklaringer/bud?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 15:45 #5
Du har 30 dage back garanti så skip handlen
Avatar billede Slater Ekspert
03. januar 2020 - 15:49 #6
Du må næsten have skrevet noget forkert. 32,75 euro er 245 kr, ikke 177. Det er en væsentligt større stigning end 25% i så fald.

Men enig med de andre, der er absolut ingen grund til nogensinde at betale penge for antivirus. Selv hvis man ikke finder Windows Defender tilstrækkeligt (og det bør de fleste), er der gode gratis alternativer.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 15:50 #7
#5 Gælder det også hvis man har installeret programmet, og slettet det igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 15:56 #8
#7 Så i en annonce der er 30 dages back garantee. Kan ikke forestille mig at man ikke må installere programmet i den periode.
Licensen kan jo bare slettes hos dem så den er ubrugelig.
https://www.safetydetectives.com/blog/best-antivirus-with-free-trial/
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 15:58 #9
#8 Det var forkert ja, det var I alt betalt: €23.75. Så værre var det så heller ikke.
Jeg kan også godt leve med det, og så bliver det nok det sidste antivirus program jeg har købt. Heldigvis var det ikke mit nytårs forsæt aldrig mere at kvaje mig, men det  bør det nok være til næste år :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 16:02 #10
#9  30 days before you commit, den er svær, for jeg har jo forpligtet mig allerede.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 16:03 #11
Rettelse det skulle være #8
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2020 - 16:15 #12
De kunne sagtens have skrevet tydeligere, at der bliver lagt moms på, enig.

Men den lange undskyldning/forklaring er nok, at de ikke kender momsprocenten før man passende har identificeret sig med hvor man bor, selvom man kan have valgt dansk sprog.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 16:38 #13
#12 Jeg har prøvet at se på flere af de andre antivirus programmer, og på ingen af dem var prisen uden moms.
Deres adresse er:
Registered office address
    Larch House, Parklands Business Park, Denmead, Hampshire, United Kingdom,
Men hvem som reelt ejer firmaet kan man jo ikke vide
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 16:39 #14
I skal alle have tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 17:39 #16
#15  Er den slet ikke bedømt, eller er den dømt ude? Jeg har også set gode anmelder, men hvem står bag?  Jeg har også set fine anmeldelser fra kunder, men det giver jeg ikke en pind for. Dem kan man jo fabrikere selv, lige som Likes.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 18:18 #17
Bryder mig slet ikke om deres markedsføring af programmet. Så på denne side https://www.safetydetectives.com/blog/best-free-antivirus/
og når men vil besøge deres side for at hente den "frie" version, får men "tilbuddet" om at købe programmet i stedet fra denne side https://secure.totalav.com/
Går man op for at klikke siden væk kommer der en stor rød firkant frem for at lokke til at købe.
Avatar billede KHN Guru
03. januar 2020 - 18:48 #18
Her er hvad Web of Trust viser:
https://ibb.co/GdHMbdB
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 18:49 #19
#17
Jeg kunne ikke komme ind på det sidste link, de kunne se det var mig, og skrev Velkommen tilbage.
Og når man så prøver at  downloade TotalAV Pro bliver man først frem til flere tillægsprogrammer, som man opfordres til at købe. De er lidt "for smarte" efter min mening.
Siden Safety detective, som sætter TotalAV så højt, hvem mon står bag den?
Det skulle vel aldrig være TotalAV selv?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 18:56 #20
#18  Det ser da uhyggeligt ud. Mon den er ægte? Jeg er ikke blevet advaret.
Og TotalAV reklamere med, at de har hele 5 stjerne på Trustpilot.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 18:57 #21
#19 Det kan man kun gisne om.
Jeg har ledt men ikke kunnet finde det igen. Det ser nemlig ud til man kun får dette såkaldte tilbud et år. Året efter er prisen den fulde pris. Og har man opgivet oplysninger til betaling ser man måske ikke der bliver trukket det større beløb før det er for sent.
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke har holdt dig til E-Gear som jeg ved du har brugt før. Har du blevet snydt der?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2020 - 19:05 #22
#21 Nej E-Gear er god nok, bortset fra at jeg 2 gange har haft bøvl med licensen,
men det blev efterfølgende ordnet. Det var kun fordi, 142Kr. til 3PC virkede billigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 19:28 #23
#22 Jo det er billigt.
Jeg ville dog hvis det var mig, kontakte dem og høre om det også vil være prisen når licensen udløber om et år.
Jeg kan frygte det er den fulde pris næste gang. Og er du ikke opmærksom på det, bliver de bare trukket på din konto, og så synes du måske ikke tilbuddet er så billigt endda.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2020 - 19:36 #24
Ja det med fuld pris næste gang ser ud til at være rigtigt i følge dette
Se punktet "minuses"  https://antivirussoftwarereviews.org/totalav-review/
Bliver programmet genkendt af Windows 10 hos dig?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2020 - 00:48 #25
Ja du har ret. Der er automatisk fornyelse til fuld pris. Den havde de skjult godt.
Og ja det ville blive rigtig dyrt. Det er groft at de ikke har stillet spørgsmålet først.
Jeg har været inde på min konto, men der er ingen steder, hvor man kan fravælge fornyelsen. Man kan sende dem en mail, fra deres side, og det har jeg så gjort.
Jeg har fået bekræftelse på, at de har modtaget en mail fra mig, men jeg har for en sikkerhed også sendt dem en gmail. Hvis jeg ikke hurtigt får en klar besked på, at fornyelsen er opsagt, går jeg i min bank, og prøver at blokere udbetalinger til dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2020 - 07:15 #26
#25 Lige præsis. Husk du kan bruge produktet i et år :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2020 - 11:01 #27
Et år ja, og jeg er allerede træt af at have noget med dem at gøre. Jeg vil slette
TotaAV fra min stationære, hvor jeg har Malwarebyte Premium, der har jeg ikke brug for den, og så beholde den på de to andre PC.
Tak fordi du mindede mig om det. 😊
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2020 - 15:00 #28
Personligt holder jeg mig væk fra Trustpilot, da det ikke kan stoles. Selvfølgelig er det bruger baseret mv., deres endelig opstart er lige så skummelt som TotalAV, da de manipulerede fleste bruger anmeldelse og lavede nogen falske bruger meldinger. Specielt når de konstant vender tilbage til deres sammen arbejdspartner og vil snakke med lidelsen "om dårlige anmeldelse" så de kan trække yderlige aftale på pungen.

Benyt venligst, indbyggede beskyttelse fra Microsoft, og hvis man synes at det ikke er tilstrækkelig, så undersøg hvilken er udførligt testet med dens egenskaber fra uafhængig av test. Om det så er bruger av med eller det gratis fra eksempel disse to:

https://www.av-comparatives.org/consumer/test-results/

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2020 - 17:46 #29
#28 Tak for dit indlæg, jeg er bange for at du har ret.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2020 - 18:06 #30
Opfølgning med mit forsøg på at afmelde automatisk fornyelse af TotalAV.
Jeg fik ingen bekræftelse, bare en mail med udenomssnak, som bare understreger hvor luskede de er.https://ibb.co/ZhkQKjD
Jeg har så svaret på den mail, og fasthold at jeg vil afmelde automatisk fornyelse.
https://ibb.co/cLNyQcm  Så får jeg se, om de har flere luskerier i pose.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2020 - 11:08 #31
Så fik jeg endelig en bekræftelse på, at fornyelsen er annulleret.
https://ibb.co/jVSpJ42 😁
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 13:03 #32
Godt du fik afmeldt den i god tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 13:42 #33
TotalAV er så vidt jeg har læst kun nogle få år gamle. Derfor gør de jo alt for at holde kunderne i folden. Man kan jo så selv vurdere hvad man synes om fremgangsmåden. De er meget "ivrige" for at du skal fornye kan jeg se :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2020 - 13:52 #34
J0 jeg kan godt forstå, at de vil prøve på at lokke kunderne tilbage i folden, men at det er så besværligt, at opsige den automatiske fornyelse er uforskammet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 13:54 #35
#34 Det er jeg enig i :-)