Avatar billede sonofdavy Praktikant
04. januar 2020 - 17:21 Der er 4 kommentarer

Tretten årig vil starte webshop

Hej jeg er en tretten årig dreng der gerne vil starte min egen lille webshop, skal man til at kontkte skat og told før man går igang jeg regner med at jeg kun sælger for en 300-500 kr om måneden så kan man så godt bare lave en uden at informere nogen, som sagt er jeg tretten år og jeg har ikke noget der er 18+ der kan administrere underskrift arbejde osv, har lavet en hjemmeside men har ik lagt den ud endnu.
Avatar billede perwolf Forsker
04. januar 2020 - 18:22 #1
Udmærket initiativ! :-)
Se her hos SKAT: https://skat.dk/skat.aspx?oid=4460
Avatar billede perwolf Forsker
04. januar 2020 - 18:24 #2
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
05. januar 2020 - 05:51 #3
Med et salg på 300-500,- DKK pr. måned, vil det ikke være krævet at du får moms nummer og lignende.

Du kan reelt blot gå igang ....

Det vil dog være fornuftigt at du laver dig et regnskab, ikke blot for din egen skyld, men også for, hvis told og skat skulle spørge efter det.

Ganske nemt, et regneark med 2 kolonner, 1 for indkøb, gem kvitteringer, 1 for salg gem bilag.

På din lokale Borgerservice, vil de kunne vejlede dig i, hvordan et frikort med den indtægt, kan fritages for både skat og moms.

Held og lykke, se af at komme igang ;-)
Avatar billede Ane Praktikant
05. januar 2020 - 11:04 #4
Jeg har en lille webshop: https://jomfruane.dk
Salg herfra indberetter jeg bare som B-skat, da det er under momsgrænsen. Det er ikke spor svært, så bare gå i luften.