Avatar billede Uvanga Ekspert
06. januar 2020 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iPad tilsluttet PC

Jeg har billeder liggende på iPad, som jeg vil overføre til PC. Tilslutter iPad til PC, men der dukker ikke noget drev op i Stifinder. Når jeg tilslutter mobil telefon til PC er det ikke noget problem, der dukker et drev op, så jeg kan få fat i mine billeder. Hvorfor danner iPad ikke et drev? Eller skal jeg tilgå iPad på en anden måde?
Avatar billede klt Seniormester
06. januar 2020 - 16:55 #1
Formoder det er en Android telefon?
For ipad/iphone skal man bruge iTunes, se f.eks en af disse:

https://www.wikihow.com/Transfer-Photos-from-an-iPad-to-a-Computer

https://www.wikihow.com/Connect-an-iPad-to-a-Windows-PC
Avatar billede eurositi Ekspert
06. januar 2020 - 17:06 #2
Det burde bestemt ikke være nødvendigt at bruge (det gamle skrammel) iTunes, som er et mareridt at installere og afinstallere i Windows!

Hvis du benytter det medfølgende USB-C kabel, burde du se en pop-up på PC'en (se linket), når du tilslutter iPad'en. Ellers højreklik og afkobl enheden, hvorefter til tilslutter den igen.

https://www.laptopmag.com/articles/how-to-quickly-transfer-images-from-an-ipad-to-a-pc
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. januar 2020 - 17:13 #3
Jeg er ikke  ved iPad lige nu. Prøver imorgen, og melder tilbage.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2020 - 17:18 #4
man kan fra ipad bruge icloud, og så også lige installere icloud på pc - så kan du let kopiere filer begge veje uden at skulle kable sammen.
Avatar billede INK Ekspert
06. januar 2020 - 23:06 #5
Det i Windows10 indbyggede fotoprogram "Billeder" kan importere fra en iPad/iPhone, der er tilsluttet med kabel. Billederne gemmes i mapper efter dato 2020-1, 2020-2 osv.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. januar 2020 - 17:46 #6
#5
Dette forslag virker 100%, meget enkel at bruge. Der popper faktisk et vindue op i nederste højre hjørne af skærm, der spørger hvade der skal ske. Ligesom der gør når man indsætter et USB-stik. De overførte billeder gemmes i mappen "Billeder"
Et godt tip, som jeg vil have meget glæde af fremover ;-)
Tak for alle indlæg.