Avatar billede Thor Evald Gellert Praktikant
07. januar 2020 - 22:27 Der er 2 kommentarer

220 Volt til 100 Volt

Hej Computerworld.
Jeg står i denne situtation, at jeg har haft en højtaler fra USA, som jeg så har taget med hjem til Danmark, uden at tænkte på stikkontakter og volt ift. Danmark.

Højtaleren bruger 100 Volt, og hvad jeg kunne finde har vi 220 i stikkontakterne.
Kan jeg nøjes med at købe en billig omformer, eller skal jeg købe en hel transformator? Hvis ja, hvilke?

Højtaleren er en: KRK Rokit 5 G3
Tak på forhånd. :)
Avatar billede thov Forsker
07. januar 2020 - 23:57 #1
Her er brugbare convertere:
https://www.av-cables.dk/230v-til-110v-converter/
Det er så bare effekten tilbage.
Hver højttaler er specificeret til 50W, så en omformer på min. 100W,
burde kunne klare mosten.,
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2020 - 12:15 #2
#1 dejligt gensyn på eksperten. :-)