220661 Ekspert
11. januar 2020 - 10:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VAR (Video Assist Referee)

Hvad mener i om denne elektroniske dommer?
Er den et plus for fodbolden eller promoverer den sig for egen vinding skyld?
Hvad gør spilleren i klippet her forkert da bolden rammer hånden på ham?
Prøv at se hvor hånden er når bolden heades.
Er det ikke en normal handling at bevæge armene når man løber?
https://www.youtube.com/watch?v=3smyKJLeLPE
(start ca 1:35 inde i video)
Før i tiden vurderede men ud fra om det var "bold på hånd" eller "hånd på bold" hvor armen føres op for at stoppe bolden.
Sådan er det desværre ikke længere med VAR.
Hvad mener i fodbold elskere?
MADOlsen Seniormester
14. januar 2020 - 09:22 #1
Frisparket har ikke noget med VAR at gøre (udover at det nok ikke var blevet opdaget uden VAR). Det er derimod en konsekvens af en ændring af fodboldloven, som blev indført til denne sæson. Se punkt 2 i nedenstående:

https://sport.tv2.dk/fodbold/2019-06-01-12-nye-fodboldregler-gaelder-fra-i-dag

Hvad angår VAR, så synes jeg, at det har potentialet til at blive rigtig godt. Men der er lang vej endnu ... :-)
220661 Ekspert
15. januar 2020 - 17:48 #2
#1 Problemet er at der ikke er frispark. Man kan ikke skrue armene af og den bevæges på en naturlig måde. Og i øvrigt er armen i den position når bolden heades hen på den. Det er bold på hånd og ikke omvendt,
Var skal og bør justeres så sådanne ting ikke sker.
Det samme skete for Yussuf Piolsen da en bold blev headet hen på hånden af ham med ryggen til. Her skulle aldrig have blevet dømt straffe. Det er ikke unaturligt at bruge armene når men hopper op. Igen bold på hånd.
Nå ser ikke ud til den store lyst til at skrive så jeg lukker den her.
MADOlsen Seniormester
20. januar 2020 - 08:08 #3
#2 Hvis du læser punkt to på den side, jeg linker til, så er der rent faktisk frispark efter de nye regler. Så hvis du vil justere noget, så er det reglerne og ikke VAR, der skal skrues på ;-)
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Anne Marie Engtoft Larsen gør klar til at rejse til USA som Danmarks nye tech-ambassadør: "Jeg har glædet mig helt vildt"
Interview: Om få dage drager Anne Marie Engtoft Larsen til Silicon Valley, hvor hun indtager embedet som Danmarks nye tech-ambassadør. "Mit mandat bliver at at fokusere på, hvordan vi skaber handling," siger hun i sit første interview som Danmarks tech-ambassadør.
Computerworld
Ups!: Gammelt fjernsyn lagde internetforbindelsen ned i hel landsby i halvandet år
I halvandet år var en hel landsby i Wales plaget af elendig bredbåndsforbindelse, som begyndte hver dag klokken syv om morgenen. Teknikere kæmpede med at løse mysteriet, men lige meget hjalp det. Årsagen viste sig at være et brugt tv, som en af byens familier havde taget i brug.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.