Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
16. januar 2020 - 14:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Via Stifinder Åbner foto forbundet til Samsung S7 og alle foto er "optimized" Hvorfor?

Når ALLE foto pludselig er "optimized" så kan man ikke længere se i "egenskaber" hvornår diverse foto er optaget. Alle informationer er væk.
Hvorfor hulen er det pludseligt begyndt at ske?
Hvilket program er ansvarlig for det?
Hvordan stopper man den automatiske optimering?

På forhånd tak for info
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2020 - 15:06 #1
Har du en mulighed for at hente hele mappen hvor billederne ligger?
Det gør jeg med mine Cannon Billeder' Inde i mappen beholder billederne originale data.
https://ibb.co/zfZXF3H
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2020 - 18:34 #2
Hvilket program bliver billederne åbnet i?
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
16. januar 2020 - 20:26 #3
Det er - som skrevet - via Stifinder, at jeg kan konstatere at alle foto ER optimeret - på forhånd..
Derefter er det underordnet hvilket program, der anvendes til at åbne diverse foto med.
Da de ER optimeret.
Spørgsmålet er:
Hvilket program går ind og "optimerer"?
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
16. januar 2020 - 20:34 #4
Kan det være "One Drive"?
Det overfører jo automatisk foto.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
17. februar 2020 - 00:04 #5
Tak for forslag

Fandt ud af at "One Drive" var sat til at optimere diverse foto ved kopiering, og derfor ikke længere indeholdt bl.a. dato for fotografering, og f.eks. hvilket kamera der havde fotograferet. Så jeg har slået "One Drive" fra, og mangler nu bare at få "optimering" annulleret !!!