Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2020 - 17:43 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Erfaringer med rhinocamera.dk?

Jeg er i gang med lidt googling for at finde det bedste tilbud på et nyt DSLR-kamerakit (Nikon D7200 + 18-140mm F3.5-5.6 VR).

Rhinocamera.dk ser ud til at have det bedste tilbud, men det er tilsyneladende så meget billigere, at nogle klokker begynder at ringe.
https://www.rhinocamera.dk/product.aspx?ProductID=21577

Rhinicamera får gode anmeldelser på trustpilot, men andre links får de der klokker til at ringe.

Så, har nogen af jer erfaringer med rhinocamera.dk?
Avatar billede mort1 Ekspert
20. januar 2020 - 19:10 #1
Er der nogen risiko, hvis hu betaler med kreditkort
Produkter (navnet) er  jo kendt)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. januar 2020 - 20:41 #2
Med den slags sider - er det altid en god idé at teste hvem står bag.
I det her tilfælde:

Registrant
Navn    Dan PIDDINGTON
Adresse    5, 39 Irish Town
Postnr. og by    Gx111AA GIBRALTAR
Land    Gibraltar
Telefonnr.    +35020059268
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2020 - 21:22 #3
#1.
Jo, du har ret, men jeg er mere bekymret mht. reklamationer og evt. leveringssikkerhed.

#2.
Tak, og ja, de oplysninger har jeg også fundet. Adressen er blot en form for dækadresse, for Rhinocamera har ikke nogen medarbejdere på den.  Jeg har også fundet følgende omtaler af firmaet:
https://www.scamadviser.com/check-website/rhinocamera.dk
https://www.mamma.com/us/rhinocamera-de

... og de er ikke alle positive, især hvis der opstår problemer med købet.
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2020 - 17:00 #4
Tak for hjælpen. Jeg krydser fingrene, springer ud i det og bestiller fra Rhinocamera.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2020 - 10:57 #5
Jeg handlede i 2017 med omtalte firma. Jeg købte bl.a. det omtalte kamara Nikon  D7200. + div. tilbehør. Leveringen skete indenfor én uge, dog manglede en taske jeg havde bestilt. Sendte en mail, og fik beløbet for tasken fratrukket fakturaen.
Jeg har altså været udmærket tilfreds med firma og kamera.
Hilsen
Lefty
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2020 - 20:57 #6
Tak for kommentar. Lefty.
Avatar billede Joergen Pedersen Praktikant
25. juli 2020 - 12:14 #7
Rhinocamera opererer fra Gibraltar, og betaler ikke moms, derfor er de billigere. Det er uklart om køber så i virkeligheden hænger på den manglende moms.
Avatar billede Fotograf Praktikant
20. juni 2021 - 17:45 #8
Hej
Jeg bokser på 13 uge med en garantisag med Rhinokamera. Jeg sendte først mit kamera til Nikon, som plejer at hjælpe under garanti. Det kunne de ikke denne gang, da mit kamera ifølge kameranummeret, var solgt til det Asiatiske marked.
Så når i modtager et kamera fra Rhinokamera, så tjek nummeret med importøren i dk.
Hvis det er et nummer den danske importør ikke vil kendes ved, har i 2uger til at returnere kammeraet til Rhinokamera. Det vil spare jeg for en masse bøvl.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. juni 2021 - 18:10 #9
Det virker da forvirrende at flere kan have samme navn her på systemet - godt nok med stort eller lille begyndelsesbogstav ;-(
Avatar billede Mr. Mohland Praktikant
16. september 2021 - 19:00 #10
Køb ALDRIG nogensinde fra Rhinocamera. Jeg købte et kamera derfra. Måtte efter et år sende det retur til dem til reparation. De startede med at smide det væk, "fandt" det så efter halvanden måned og begyndte at "reparere" det. Nu her efter 4 måneder, har jeg stadig ikke set skyggen af mit kamera og læser først nu til min store skræk på Trustpilot, at man ALDRIG får sine til tilbage derfra, når de først er sendt til "reparation". Støt dem derfor ikke, de sælger kopivarer der går i stykker of reparerer dem ikke, men fylder dig med løgn, indtil du giver op.
Avatar billede claus Praktikant
09. juni 2022 - 17:43 #11
Hejsa,
Jeg kan IKKE anbefale brugen af Rhino Camera. Du kan miste dit produkt, og din betaling.

Har lige anvendt et godt tilbud, modtaget ordrebekræftelse og foretaget betaling, og et par dage efter annullere de ordren uden grund.
Senere får jeg at vide at prisen var forkert.
Har hverken modtaget penge retur eller cameraet.
Claus
Avatar billede milter Ekspert
09. juni 2022 - 20:00 #12
Tak Claus.