Avatar billede Kroaen Juniormester
21. januar 2020 - 08:50 Der er 2 kommentarer

Oprette flere mails - VBA

Hej alle,

Jeg har fundet og tilrettet nedenstående kode som egentlig blot opretter en mail og kopiere ind indhold ind.
Jeg forsøger nu, at få den til at oprette 2 mails med hver deres indhold og hver deres modtagere.
Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg løser dette.

Kan i hjælpe?

Koden kommer her:
Sub Knap1_Klik()

Dim outlook As Object
Dim newEmail As Object
Dim xInspect As Object
Dim pageEditor As Object

Set outlook = CreateObject("Outlook.Application")
Set newEmail = outlook.CreateItem(0)

With newEmail
    .To = Worksheets("Attended").Range("P2").Text
    .CC = Worksheets("Attended").Range("P3").Text
    .BCC = ""
    .Subject = "Forventet salg til produktion i morgen"
    .Body = "Her er det forventet salg til produktion i morgen" & vbCrLf & "Mailen er vejledende"
    .Display

    Set xInspect = newEmail.GetInspector
    Set pageEditor = xInspect.WordEditor

    Worksheets("Attended").Range("P5:Q10").Copy

    pageEditor.Application.Selection.Start = Len(.Body)
    pageEditor.Application.Selection.End = pageEditor.Application.Selection.Start
    pageEditor.Application.Selection.PasteAndFormat (wdFormatOriginalFormatting)
    .Display
    Set pageEditor = Nothing
    Set xInspect = Nothing
End With

Set newEmail = Nothing
Set outlook = Nothing

End Sub
Avatar billede Juul Forsker
21. januar 2020 - 09:30 #1
Du får nok ikke noget godt ud af at implementere det i selve koden, men rettere køre makronen 2 gange, inden du ender den.

hvis du ikke ønsker at trykke send selv, kan du med fordel ændre .Display til .send

Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor newEmail og outlook bliver sat til Nothing efter..
Avatar billede Kroaen Juniormester
22. januar 2020 - 10:07 #2
Tak for svaret. Jeg endte med blot at lave flere knapper og flere makroer.

Jeg får dog en gang i mellem en fejl der hedder Run time error 4605 hvor der står "denne metode eller egenskab er ikke tilgængelig, da dokumentet er låst mod redigering"

Hvilket dokumentet ikke er. Når jeg trykker "Debug" er det denne linje der driller.
pageEditor.Application.Selection.PasteAndFormat (wdFormatOriginalFormatting)

Nogen der ved, hvordan jeg kan undgå denne fejl?