Avatar billede Diana Praktikant
21. januar 2020 - 12:32 Der er 6 kommentarer

Google Foto

Hej :-)

Jeg er skiftet fra Sony Xperia til Samsung Galaxy N10.

Jeg plejer at bruge Google Foto til at lagre foto og har alle fotos liggende i mapper.

Jeg kan se at når der tages et foto så lagres det både i Gallery og i Google Fotos og hvis det slettes, så er det væk begge steder.
Kan man slå det fra at fotos også lagres i Gallery? Der er vel begrænset plads?

Mit problem er, at når jeg nu er inde i en SMS besked, på Facebook eller Instagram og vil poste et foto, så går den ind i Gallery, som er tomt, og så kan jeg ikke se/vælge mine fotos som ligger i Google Foto.
Hvordan får jeg det sat op til at jeg kan se Google Foto og vælge fotos fra mine mapper?

Mvh Diana
Avatar billede mort1 Ekspert
21. januar 2020 - 12:48 #1
Billeder i Google Foto slettes ikke, selv om du sletter dem i Galleri - Er du sikker på, at du havde nået at uploade dem?
Avatar billede Diana Praktikant
21. januar 2020 - 13:07 #2
Hmm det kan godt være at det var lidt for hurtigt. Men det er ikke det der er mit problem.

Jeg kan ikke se alle mine fotos i Google Foto, når jeg er inde i apps som Facebook og Instagram eller blot i beskeder. Det er et problem når jeg skal poste fotos, som ikke er taget med den nye telefon, så de ikke ligger i Gallery.

Når jeg trykker på tilføj foto, så er det kun Gallery som kommer op som mulighed, og her ligger de gamle foto jo ikke. Hvordan får jeg ændret det så jeg kan se Google Foto istedet?
Avatar billede INK Ekspert
21. januar 2020 - 13:26 #3
Hvis du stadig har den gamle telefon, så kan du blot overføre fotos fra den til Gallery.
Avatar billede mort1 Ekspert
21. januar 2020 - 13:50 #4
Jeg har ikke problemet med min Samsung Galaxy s8
Giv mig lige 1/2 tim, så er jeg ved min pc, så skal jeg fortælle hvordan
Avatar billede mort1 Ekspert
21. januar 2020 - 14:57 #5
Så - Jeg tager udgangspunkt i en SMS (MMS) idet jeg ikke kender så meget til te to andre, men jeg er sikker på, at fremgangsmåden er den samme.
Når du er i skrivefeltet, der hvor du skriver din SMS, ses yderst til venstre en lille pil > - tap på den, og tap derefter på "flaget" (de fire firkanter) På den side der fremkommer er der blandt andre et icon, hvorunder der står billeder, når du tapper på den får du et antal nye iconer, en af dem er Fotos (Det kendte symbol) Her finder du herlighederne.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
21. januar 2020 - 17:06 #6
Jeg har også begge programmer på min telefon og bruger mest google fotos. Når jeg en sjælden gang vil slå et billede op på facebook eller sende et med SMS, så går jeg ind på fotos og vælger billedet derfra. Jeg deler billedet direkte fra fotos til f.eks. facebook. Det synes jeg fungerer fint - men hvis jeg går den anden vej - altså ind i facebook og der vil lægge et billede op så er det korrekt - man kan ikke vælge Google fotos af en eller anden grund. Jeg håber, du kan bruge dette til noget.