Avatar billede Richard Praktikant
23. januar 2020 - 11:02 Der er 4 kommentarer

Søge knap på tværs af ark

Hej.

Jeg bevæger mig formentlig ud på et VB område, men jeg har brug for en knap der søger flere ark igennem og returnere de rækker, fra alle ark, hvori en bestem celle indeholder en bestemt værdi.

Alle ark har samme kolonner overskrifter men forskelligt indhold. Jeg vil gerne gøre det muligt at trykke på en knap, og får vist samtlige de rækker fra alle ark, hvor en bestemt kolonne indeholder en angivet værdi.

Anyone?
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. januar 2020 - 11:18 #1
Hej

er der kun en celle på hver ark der indeholder den søgte værdi, så kan det laves med et Lopslag på hvert ark.

mvh mads32
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. januar 2020 - 11:23 #2
Hej'

Undskyld. Lopslaget vil kun virke hvis den værdi du søger står i den forreste kolonne. du kan eventuelt indsætte en hjælpekolonne forrest, som henter den værdi du skal søge på.

m v h
Avatar billede Richard Praktikant
23. januar 2020 - 11:34 #3
Hej Mads.

Der er potentielt flere rækker på hvert ark hvor sidste kolonnes celler kunne indeholde den søgte værdi.
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. januar 2020 - 18:13 #4
Hej Richard

Jeg har lavet et forslag, hvor der laves en selvstændig liste på ark "Valgt Liste"
Jeg har lavet 4 ark hvor der kan indtastes data.
Data overføres til Ark5 via formler. Der er lavet 20 rækker på hver ark1 til ark4.
På ark5 indtastes søgekode i celle H1, og ved at aktivere makroknappen oprettes den valgte liste.
vedhæftet fil:

https://www.dropbox.com/s/1zulc8oi8yu6r0i/S%C3%B8g%20knap%20p%C3%A5%20tv%C3%A6rs_95.xlsm?dl=0

Jeg hører gerne dine kommentarer.

mvh mads32