Avatar billede Freddy Dahl Praktikant
23. januar 2020 - 12:29 Der er 4 kommentarer

IP-adressen på serveren for login.live.com blev ikke fundet.

Alt virker, men når jeg vil ind på min microsoft konto eller mail, skriver den
IP-adressen på serveren for login.live.com blev ikke fundet. Jeg har prøvet at skifte DNS det hjalp ikke, det er kun denne side som er blokeret.
Jeg har også prøvet at at bruge andre browser som Chrome Edge og opera det er samme proplem, alle andre sider virker. Det er denne side der kommer hvergang og jeg prøvet alt det. og det virker jo også på alle andre sider.

Der kan ikke oprettes forbindelse til dette websiteIP-adressen på serveren for login.live.com blev ikke fundet.
Prøv at:

Kontrollere forbindelsen
Tjekke proxy-, firewall- og DNS-konfigurationen
Køre Windows Netværksdiagnosticering
ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Avatar billede INK Ekspert
23. januar 2020 - 13:12 #1
Kan du ikke bare skrive account.microsoft.com for din konto, og outlook.live.com for din mail?
Avatar billede Freddy Dahl Praktikant
23. januar 2020 - 14:03 #2
Det er jo det jeg gør, så kommer den og siger dette.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2020 - 00:00 #3
Dette er nok fordi det ikke længere forstår cookies og ikke ved dit Microsoft konto længere for login.live.com er stort set Microsoft konto.

Men dette kan også skyldes at dit DNS ikke længere forstår adressen og laver fejl ved dit Google Chrome, og ofte kan dette løses ved at indsætte Cloudflare DNS 1.1.1.1 og 1.0.0.1 eller bare slette dit cookies og cache, men og måske manglende Chrome opdatering.

https://1.1.1.1/dns/
- Kig længere nede på siden for Setup af diverse enheder.

Chrome:
Tryk på indstillinger, og tryk på Om / eller Hjælp, dette vil tvinge dit Chrome til at kontrollere om der ikke forefindes seneste version.

Er det Microsoft mail konto man er interesseret skal man til såkald
outlook.live.com
eller bare
mail.live.com.

Du kan starte dit cmd som administrator og kør disse:
Indtast:    ipconfig /flushdns
- Tryk Enter.

Indtast:      ipconfig /renew
- Tryk Enter.

Indtast:      ipconfig /registerdns
- Tryk Enter.

Husk, at søge om det eller undersøge yderligere :-D hehe
Avatar billede Freddy Dahl Praktikant
24. januar 2020 - 10:43 #4
Alt dette er også prøvet, endag google 8.8.8.8  8.4.4.8. jeg har som skrevet prøvet alle andre browser og det virker og så på en anden pc.
Det er lokalt på denne pc. denne side er "blokeret" så hvergang jeg prøver på at komme på outlook.live.com eller bare mail.live.com kommer dette frem.

Der kan ikke oprettes forbindelse til dette websiteIP-adressen på serveren for login.live.com blev ikke fundet.
Prøv at:

Kontrollere forbindelsen
Tjekke proxy-, firewall- og DNS-konfigurationen
Køre Windows Netværksdiagnosticering
ERR_NAME_NOT_RESOLVED