Avatar billede paje Praktikant
24. januar 2020 - 16:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytning af hjemmeside

Hej,

Jeg har lavet en ny hjemmeside på squarespace og har nu ved at ændre DNS indstillinger hos one.com fået mit domæne fra den gamle hjemmeside rykket over til den nye.

Dog oplever jeg at når jeg på google søger på min hjemmeside dukker der links op til sider/billeder fra den gamle hjemmeside. Når man så trykker ind på disse bliver man sendt til den nye hjemmeside, men med meddelelsen om at:

We couldn't find the page you were looking for. This is either because:
There is an error in the URL entered into your web browser. Please check the URL and try again.
The page you are looking for has been moved or deleted.
You can return to our homepage by clicking here, or you can try searching for the content you are seeking by clicking here.

Er der en måde jeg kan undgå dette? Jeg vil jo gerne have at det er siderne fra den nye hjemmeside der dukker op ved en søgning, da det andet virker uprofessionelt?

På forhånd tak :)
Avatar billede wjens Guru
24. januar 2020 - 17:18 #1
Du kan bede Google om at opdatere deres index, så du slipper af med de gamle referencer:
https://support.google.com/webmasters/answer/6065812?hl=en
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
25. januar 2020 - 07:16 #2
Der er ikke opsat korrekte 301 redirects, en helt indlysende fejl, mange laver, ved skift til nye sider.
Samt et meget vigtigt SEO punkt.
Løsning:
1 - Spor dine gamle URL´s og opsæt redirects til den nye URL.
2 - Alternativt lav et script der sender din "404 error" side til forsiden eller lignende.

Løsning 1 er den korrekte og bør udføres ASAP, men har du ikke tiden, så brug nummer 2.
Har du ikke tid/teknisk viden om dette så kontakt https://a3-seo.dk/ el.l. virksomhed ;-)

Googles opdatering af indeks, kan tage tid og retter ikke de mennesker der evt. har linket til dine sider, hen på hvor de nu skal finde informationen, de vil stadigt lande på "Sorry siden"