Avatar billede Henry Poulsen Mester
25. januar 2020 - 08:25 Der er 1 løsning

VBA variabel = værdi i makroknap

I et program har jeg 20 konti og på forsiden 20 makroknapper nummereret fra 1 til 20. Når jeg klikker på Makroknap 5 får jeg vist konto 5.
VBA koden er kopieret til de øvrige Makroknapper. Eneste forskel i de 20 stykker kode er 2 varialer, som definerer hvilken konto som skal vises.
Er det muligt at skrive koden så den tager Makroknap nummer som første variabel og derudfra i et index finder variabel 2, for til sidst at kører vis konto koden ?
På den måde vil jeg kun have 1 VBA kode som skal vedligeholdes.
Avatar billede Henry Poulsen Mester
29. januar 2020 - 12:06 #1
Jeg har løst opgaven lidt anderledes.
Oprettede en inputbox hvor jeg indtastede det søgte nummer. Derefter kører VBA koden som jeg ønsker.