Avatar billede EveryMA Mester
26. januar 2020 - 15:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Load siden med hidden/none

Hej

Jeg har et lille script der ud fra et asp classic udtræk udsender en masse records som man skal kunne søge på gennem javascript direkte på siden. Det virker godt men jeg har uden heldt prøvet så den loader siden med hidden/none altså så alle udtræk fra databasen ikke bliver vist men først når man søger på noget

lad os antage der er 5 udtræk fra databasen. de rives ud, men skal ikke kunne ses. Først når man begynder at skrive noget i feltet skal de relevante udtræk dukke op.

jeg tilføjede phrase = "" , da den jo starter på ingenting, men den loader ikke med none, den skifter bare til none hvis man hvisker ud hvilket også er helt fint

<input type="text" data-filter="services"></center>

  <script type="text/javascript">//<![CDATA[

    window.onload=function(){

(function(){

var inputFilter = document.querySelector("[data-filter]");
inputFilter.addEventListener("keyup", function(){
var inputValue = this.value, i;
var filterList = document.getElementById(this.dataset.filter);
var filterItem = filterList.querySelectorAll("li");

    for (i = 0; i < filterItem.length; i++) {
            var _this = filterItem[i];

        var phrase = _this.innerHTML;

        if (phrase.search(new RegExp(inputValue, "i")) <= 0 || phrase.search(new RegExp(inputValue, "i")) === "") {
          _this.style.display = "none";
      } else {
          _this.style.display = "block";

      }
  });
})();

    }

  //]]></script>

<nav id="services">

<ul class="a">

>>>asp her<<<<
<li data-tags="UDTRÆK FRA Database">UDTRÆK FRA Database</li>
> records med next i et loop
</ul>

</nav>
Avatar billede Slater Ekspert
26. januar 2020 - 16:23 #1
Jeg er ikke sikker på jeg forstår problemet. Hvis du bare sætter display: none; på de enkelte <li> tags virker det... næsten. Eneste problem er at <= 0 i din search() ikke giver mening, da -1 er ikke fundet.

Men dette virker tilsyneladende fint: http://snip.kilolima.dk/#/Ng3eTdY
Avatar billede EveryMA Mester
26. januar 2020 - 16:30 #2
jeg troede egentlig jeg havde prøvet det og derfor kunne udelukke det

men det var selvfølgelig display none på de enkelte li's der fungerede. mange tak!