Avatar billede fjeld Praktikant
01. februar 2020 - 20:45 Der er 1 kommentar

C5 - ODBC

Hej alle,

Jeg leder efter en ekspert der kan få en ODBC driver til at virke med C5. DNS er sat op, men når jeg prøver at bruge ODBC driveren til at connecte til Excel, så før jeg følgende fejl:

"ODBC: ERROR [S1000] [Simba][SimbaEngine ODBC Driver][DRM File Library]General error.
ERROR [IM006] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Driver's SQLSetConnectAttr failed
ERROR [01000] [Microsoft][ODBC Driver Manager] The driver doesn't support the version of ODBC behavior that the application requested (see SQLSetEnvAttr)."

C5 versionen er Microsoft Dynamic C5 version 4.4.4.14 (Build #14)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
02. februar 2020 - 10:12 #1
Davs,

Kører din client 32 bit eller 64 bit ?
Hvordan ser din ODBC opsætning ud ?

Vær opmærksom på den nedenstående:

Opsætning af ODBC DSN (før C5 2010)

C5 2010 kræver ikke længere en ODBC-DSN så dette punkt er ikke længere relevant for nyere C5 installationer. ODBC forbindelsen opsættes som sagt under Data Sources (ODBC) under Kontrol Panelet i Windows.

Det har for C5 ingen betydning om det er en User-DSN eller en System-DSN. Det kræver dog administrator rettigheder at oprette en System-DSN. Derfor anbefales det at bruge en UserDSN.

Microsoft Dynamics C5 kræver en 32-bit DSN og dette kan give login problemer på 64-bit udgaver af Windows. 64-bit udgaver af Windows har både 32-bit og 64-bit DSN’er. 32-DSN’er kan oprettes ved at afvikle ”%windir%\syswow64\odbcad32.exe” direkte fra Start->Kør og oprette DSN’en der.

PA